W jaki sposób napisać CV dla opiekunki osób starszych?
Opieka nad osobami starszymi, które ze względów zdrowotnych lub osiągniętego wieku nie są w stanie samodzielnie zaspokoić swoich potrzeb fizjologicznych, społecznych lub psychicznych, stała się obecnie rodzajem zawodu, do wykonywania którego potrzebne są udokumentowane kwalifikacje. Nabycie uprawnienia do wykonywania zawodu opiekuna medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej lub asystenta osoby niepełnosprawnej, które są konieczne przy ubieganiu się o posadę opiekuna starszej osoby, odbywa się w drodze kursów kwalifikacyjnych, kończących się egzaminem państwowym. Tworząc CV, przede wszystkim należy umieścić w nim informację o posiadaniu niezbędnych uprawnień. W związku ze zmianami w strukturze społeczeństw, w których większość stanowią obecnie osoby starsze, zapotrzebowanie na opiekunów staje się coraz większe. Aby zdobyć atrakcyjne zatrudnienie, trzeba jednak pokonać konkurencję, która jest coraz większa. Doskonałe CV jest pierwszym krokiem do wyróżnienia się na tle pozostałych aplikujących.
Istotne elementy w Curriculum Vitae opiekuna osoby starszej.
Poprawnie wpisane dane osobowe, z wytłuszczonym imieniem i nazwiskiem, przejrzyście ujęte dane kontaktowe, ułatwiające odpowiedź na ofertę oraz standardowa czcionka, powinny zachęcać do zgłębienia się w kolejne części dokumentu. Curriculum Vitae wysyłane drogą elektroniczną powinno być pozbawione ozdobników, zapisane w nieedytowalnym formacie pliku. CV wręczane osobiście, należy ująć w schludną kopertę lub okładkę na dokumenty, nie powinno być zaginane. Przy sporej konkurencji na dane stanowisko, przyszły pracodawca może nie dysponować czasem na dokładne przeglądanie dokumentów aplikacyjnych, dlatego swego rodzaju streszczenie informacji warto zawrzeć pod danymi osobowymi. Cel zatrudnienia, czyli nazwa stanowiska oraz uzasadnienie kompetencyjne i naturalne predyspozycje, jakimi wyróżnia się kandydat, to znakomity wstęp do szczegółowego opisu. Kolejnym, ważnym punktem CV opiekuna jest krótkie opisanie ścieżki wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego, oczywiście w kolejności odwrotnej do chronologicznej. Dodatkowe umiejętności, kursy, szkolenia, nabyte uprawnienia z pewnością będą dużym atutem i warto się nimi pochwalić. Zainteresowania umocnią zaciekawienie oraz szacunek dla osoby, która ma jakąś pasję, na której dobrze się zna.
Atrakcyjne CV kluczem do sukcesu?
Pracodawca, przeglądający wiele aplikacji, często wybiera kryteria, na podstawie których angażuje konkretne osoby. Dlatego, tworząc CV dla opiekuna osób starszych, należy pamiętać o szczegółowych osiągnięciach, którymi można się pochwalić, niezbędnych kwalifikacjach, które należy udokumentować, tworzeniu dokumentu w przystępnej, estetycznej formie, z zawarciem klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych dla celów rekrutacji. Własnoręczny podpis to potwierdzenie szacunku dla przyszłego pracodawcy. Aplikując na stanowisko opiekuna osób starszych, nie można zapomnieć jednak o najważniejszej kwestii z punktu widzenia wykonywania przyszłej pracy – zdolnościach empatycznych, delikatności, wyczucia w trudnych chwilach i sytuacjach oraz komunikatywności, niezbędnej w codziennych obowiązkach. Umiejętnie określone naturalne predyspozycje, to duża szansa powodzenia.