Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.05.2024

Główny specjalista ds. obsługi finansowo-księgowej dysponenta części budżetowych i sprawozdawczości

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:

Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Warunki dotyczące charakteru pracy:

  • praca administracyjno - biurowa.
  • Prowadzi i na bieżąco uzgadnia ewidencję księgową dysponenta części budżetowych 17 - Administracja publiczna, 42 - Sprawy wewnętrzne, 43 - Wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, 80 - Regionalne izby obrachunkowe oraz państwowych funduszy celowych, których dysponentem jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, w celu rejestracji operacji gospodarczych.
  • Sporządza jednostkowe sprawozdania budżetowe: z wykonania planu dochodów budżetowych, planu wydatków budżetu państwa, planu wydatków budżetu środków europejskich, programów realizowanych z udziałem środków UE, o stanie środków na rachunkach bankowych, o stanie należności i zobowiązań, sprawozdania w układzie zadaniowym, sprawozdania z wykonania planów finansowych funduszy celowych, informację z wykorzystania rezerw celowych i ogólnej oraz sprawozdanie finansowe dysponenta części budżetowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki), w celu spełnienia obowiązku sprawozdawczego oraz włączenia ich do sprawozdań łącznych resortu.
  • Analizuje i weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych składane przez dysponentów podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jednostkowe oraz łączne sprawozdania miesięczne i roczne z wykonania dochodów budżetowych, o stanie środków na rachunkach bankowych, z wykonania wydatków budżetowych w celu sporządzenia łącznych miesięcznych i rocznych sprawozdań oraz przekazania do Ministerstwa Finansów i Najwyższej Izby Kontroli (sprawozdania roczne).
  • Dokonuje weryfikacji pod względem formalno-rachunkowym otrzymanych sprawozdań dotyczących udzielonych dotacji oraz formułuje finansowe oceny wykorzystania dotacji przekazywanych z budżetu dysponenta Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zadania związane z porządkiem i bezpieczeństwem publicznym w celu przygotowania informacji z realizacji zadania, przedkładanej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji do zatwierdzenia.
  • Analizuje i weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych składane przez dysponentów trzeciego stopnia podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz dysponentom drugiego stopnia jednostkowe sprawozdania finansowe obejmujące bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu oraz zestawienie obrotów i sald w celu sporządzenia sprawozdania finansowego za resort.
  • Tworzy i aktualizuje bazy danych w zakresie udzielanych dotacji, w celu: monitorowania terminowości przekazywania środków i sporządzania finansowych ocen z wykonania zadań publicznych; dysponowania pełną i bieżącą informacją o przekazanych, wykorzystanych i zwróconych środkach dotacji; zapewnienia kontroli i porównywalności danych ewidencyjnych.
  • Opracowuje materiały analityczne dotyczące wykonania dochodów i wydatków budżetowych w celu przedłożenia kwartalnych i rocznej informacji z wykonania budżetu Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz komisjom sejmowym i Ministerstwu Finansów, a także opracowuje materiały dla inspektorów NIK przeprowadzających coroczne kontrole.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych dotyczące finansów publicznych, gospodarki finansowej jednostek budżetowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości budżetowej i rachunkowości oraz projekty umów o udzielenie dotacji, a także wyjaśnia wątpliwości zgłaszane przez jednostki resortu odnośnie interpretacji przepisów w tym zakresie.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Powyżej trzech lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze prowadzenia ksiąg rachunkowych.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyrażenie zgody na wszczęcie procedury zmierzającej do zapewnienia dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą poufne
  • Znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń wykonawczych związanych z wykonywaniem budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich, a także gospodarką finansową oraz szczególnymi zasadami rachunkowości państwowych jednostek budżetowych; znajomość zagadnień merytorycznych dotyczących sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych oraz w zakresie operacji finansowych; znajomość zagadnień merytorycznych z zakresu dotacji; praktyczna znajomość zasad wykonywania budżetu państwa.
  • Kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w finansowym rozliczaniu dotacji.

Oferujemy

  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • "Ruchomy czas pracy” (możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 7.00-9.00).
  • Możliwość zakupu przez pracowników pakietu opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla nich i ich bliskich.
  • Możliwość rozwoju zawodowego, uczestniczenia w szkoleniach oraz częściowej refundacji kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych.
  • Różnorodny pakiet socjalny i pakiet benefitów (w szczególności dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie do pobytu pracownika na leczeniu sanatoryjnym lub wczasach profilaktyczno-leczniczych, możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej, uzyskania wsparcia finansowego z tytułu urodzenia lub przysposobienia dziecka, a także wsparcia finansowego w trudnych sytuacjach).
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo Pożyczkowej.
  • Możliwość korzystania z pobytów leczniczych w wybranych Sanatoriach Uzdrowiskowych MSWiA w ramach dostępnych miejsc oraz możliwość korzystania z miejsc w ośrodkach wypoczynkowych współpracujących z pracodawcą.
  • Stojaki / miejsce na rowery w lokalizacji przy ul. Batorego 5.
  • Bufet w budynku MSWiA na ul. Batorego 5.

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.05.2024
Powrót do listy ofert

Podobne oferty pracy