Specjalista ds. płac i księgowości

Archiwum Państwowe w Kielcach
  • Kielce, świętokrzyskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Praca administracyjno-biurowa wykonywana 8 godzin dziennie w siedzibie urzędu.

Stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze. Jest wyposażone w sprzęt komputerowy i biurowy. Pracownik obsługuje komputer powyżej 4 godzin dziennie. Pracę wykonuje w pozycji siedzącej przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.

W budynku są pomieszczenia socjalne wyposażone w sprzęt AGD.

Budynek jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Posiada odpowiednio przystosowane ciągi komunikacyjne, pomieszczenia sanitarne i windę. Oświetlenie jest rozproszone i nie wywołuje efektu olśnienia. W budynku i w jego otoczeniu zastosowane są oznaczenia kontrastowe. Przed wejściem do budynku znajduje się podjazd i dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Budynek i teren wokół jest objęty monitoringiem wizyjnym. W budynku jest system kontroli dostępu.

Obok budynku jest przystanek autobusowy (autobusy nr 24 i 44).

  • Prowadzi całość spraw z zakresu płac, w tym: naliczenia, potrącenia, listy płac, rozliczenia ZFŚS, PPK, rozliczenia z US i ZUS, przelewy, korespondencję dotyczącą potrąceń z wynagrodzeń oraz z ZUS i US, wystawia zaświadczenia o zarobkach. Obsługuje programy w systemie Progman.
  • Sporządza deklaracje/raporty i składa je do US i ZUS
  • Rozlicza delegacje pracowników
  • Obsługuje finansowo umowy cywilnoprawne
  • Przygotowuje dane z zakresu prowadzonych spraw do sprawozdań, raportów, analiz, informacji i opinii
  • Kontroluje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym
  • Rozlicza dostawców i odbiorców oraz ksieguje dokumenty w systemie Progman. Reguluje płatności w systemie bankowym NBP
  • Wystawia faktury i dokumenty wewnętrzne za usługi archiwalne i inne
  • Analizuje na bieżąco wydatki i dochody budżetowe
  • Sprawdza wydatki budżetowe z planem finansowym i analizuje budżet zadaniowy

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu spraw z zakresu płac oraz księgowości
  • Znajomość przepisów prawa dotyczących: rachunkowości, finansów publicznych, naliczania wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego, ochrony danych osobowych, służby cywilnej
  • Znajomość zasad: sporządzania deklaracji/raportów do US i ZUS, dokonywania potrąceń z wynagrodzeń, dekretowania dokumentów finansowych
  • Umiejętność organizowania pracy własnej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w prowadzeniu księgowości w jednostce budżetowej
  • Obsługa systemu Progman, obsługa programów TREZOR, PŁATNIK, e-ZUS, systemu EZD oraz systemu bankowego NBP
  • Szkolenia (kursy) z zakresu płac, ubezpieczeń społecznych i rachunkowości
  • Znajomość przepisów prawa dotyczących pracowniczych planów kapitałowych
  • Systematyczność i odpowiedzialność, terminowość, sumienność, rzetelność

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Dodatek za wieloletnią pracę (powyżej 5 lat) od 5 do 20 % wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dofinansowanie zakupu okularów/soczewek korygujących wzrok do pracy przy monitorze ekranowym
  • Możliwość korzystania ze świadczeń socjalnych (ZFŚS)
Dodana
Wygasa (za 3 dni)