Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 29.03.2025

Referent ds. identyfikacji i rejestracji podatkowej

Izba Administracji Skarbowej w Bydgoszczy
  • Włocławek, kujawsko-pomorskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa,

  • praca przy obsłudze monitora ekranowego (komputera) powyżej 4 godzin dziennie,

  • szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Urzędu Skarbowego we Włocławku można znaleźć na stronie:

    ?)

  • Prowadzi ewidencje podatników, płatników podatków i płatników składek ubezpieczeniowych, weryfikuje dane w rejestrach lokalnych, rejestruje i wykreśla z rejestru podatników podatku VAT i podatników VAT UE oraz ewidencjonuje dane w Centralnym Rejestrze Podmiotów Krajowej Ewidencji Podatników (CRP KEP) w celu utrzymania prawidłowych baz danych podatników.
  • Prowadzi analizy ryzyka podmiotów rejestrujących się i weryfikuje poprawność rejestracji w celu eliminowania oszustw poprzez prawidłowe zakwalifikowanie podatnika do określonej grupy ryzyka i zapewnienie prawidłowego zarządzania ryzykiem.
  • Udziela pisemnych informacji podmiotom uprawnionym oraz udostępnia dane zgromadzone w CRP KEP w celu realizacji nałożonych na organ podatkowy obowiązków.
  • Wydaje potwierdzenia nadania numerów identyfikacji podatkowej (NIP), prowadzi postępowania w sprawach odmowy nadania NIP, uchylenia NIP z urzędu oraz unieważnia NIP w celu kontroli wywiązania się podatników ze swoich obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  • Przyjmuje i weryfikuje dokumenty wyboru formy opodatkowania podatników podatku dochodowego w celu stwierdzenia prawidłowości dokonanego wyboru.
  • Weryfikuje i rejestruje w systemie e-Deklaracje pełnomocnictwa do podpisania deklaracji składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz zawiadomienia o ich odwołaniu w celu identyfikacji podmiotu uprawnionego do podpisania deklaracji.
  • Wydaje zaświadczenia o nadaniu NIP oraz informacje o nadanym NIP w celu urzędowego potwierdzenia faktów.
  • Gromadzi, przechowuje i aktualizuje dokumentację związaną z nadaniem NIP w celu utrzymania prawidłowych baz danych podatników.

Wymagania

  • wykształcenie: średnie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Podstawowa znajomość przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, ustawy Ordynacja podatkowa i innych przepisów prawa podatkowego.
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analitycznego myślenia.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe preferowane administracyjne ekonomiczne, prawnicze albo wyższe nieprofilowane i studia podyplomowe w zakresie prawa podatkowego, administracji lub ekonomii
  • doświadczenia zawodowego
  • Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Odporność na stres.

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 29.03.2025