Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 07.04.2025

Inspektor wojewódzki w Wydziale Spraw Cudzoziemców (Oddział Legalizacji Pobytu i Pracy Cudzoziemców)

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
  • Bydgoszcz, kujawsko-pomorskie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli legalności pobytu cudzoziemca.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

Stanowisko pracy zlokalizowane na III piętrze w pokoju biurowym, w budynku B (wejście od ul. ks. S. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami, winda, toaleta nie jest odpowiednio dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami).

Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny, budynek A przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3.

W przemieszczaniu się pomiędzy budynkami Urzędu osobom z niepełnosprawnościami pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy platformy schodowej.

  • prowadzi postępowania administracyjne i przygotowuje decyzje w sprawach: udzielania zezwoleń: na pracę oraz pobyt czasowy i pracę w celu zapewnienia cudzoziemcom zalegalizowania pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wydania dokumentów pobytowych;
  • prowadzi rejestrację i ewidencję w „Systemie Pobyt” i VIS danych identyfikacyjno-adresowych cudzoziemca, przyjętych wniosków, wydanych decyzji, odbioru karty pobytu i innych, przegląda dane dotyczące cudzoziemców oraz wprowadza dane w zakresie zastrzeżeń dokumentów w Systemie Informacyjnym Schengen, a także pobiera od cudzoziemców odciski linii papilarnych w celu prawidłowej realizacji zadań. W przypadku zezwoleń na pracę prowadzi rejestrację i ewidencję przyjętych wniosków, prowadzi postępowanie administracyjne w systemie ZC Praca;
  • przygotowuje projekty stanowisk i odpowiedzi dotyczących odwołań od decyzji administracyjnych oraz skarg i ponagleń;
  • prowadzi kontrolę legalności pobytu cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu zebrania materiału dowodowego w prowadzonych postępowaniach;
  • w ramach współpracy z Placówką Straży Granicznej i Powiatowym Inspektorem Pracy prowadzi konsultacje oraz zleca przeprowadzenie kontroli oraz wywiadów środowiskowych dot. legalności pobytu oraz zatrudnienia cudzoziemców.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub pracy biurowej (kopie świadectw pracy na zakończone okresy zatrudnienia i/lub kopie zaświadczeń o trwających stosunkach pracy i/lub kopia zaświadczenia o odbyciu stażu, wydane przez właściwy powiatowy urząd pracy);
  • Znajomość przepisów: ustawy o cudzoziemcach, ustawy o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin, ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdział 16), ustawy o służbie cywilnej, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • Umiejętności niezbędne: umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office, umiejętność redagowania pism urzędowych, umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • Kompetencje niezbędne: dobra organizacja pracy i nastawienie na osiąganie rezultatów, współdziałanie w grupie, odporność na stres
  • Niefigurowanie w Kartotece Karnej Krajowego Rejestru Karnego
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe administracyjne, prawnicze lub studia podyplomowe w zakresie administracji
  • doświadczenia zawodowego
  • Znajomość przepisów: ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie

Oferujemy

  • dodatek stażowy (od 5% do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy);
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka);
  • ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy 7:00-8:00, we wtorki 8:00-9:00);
  • atrakcyjne dofinansowanie do wypoczynku pracowników i dzieci pracowników;
  • stojaki na rowery na terenie Urzędu;
  • możliwość skorzystania z oferty dodatkowego ubezpieczenia grupowego pracownika i członków jego rodziny;
  • możliwość skorzystania z dedykowanej pracownikom K-PUW oferty Medicover Sport;
  • możliwość skorzystania z dobrowolnego uczestnictwa w programie PPK – Pracownicze Plany Kapitałowe.

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 07.04.2025