Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 17.04.2025

Główny specjalista w Wydziale Analiz w Departamencie Instrumentów Rozwojowych

Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • Praca przy komputerze.
  • Zagrożenie korupcją.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
  • miejsce pracy: III piętro
  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Realizuje zadania związane z planowaniem i obsługą finansową państwowego funduszu celowego Funduszu Inwestycji Kapitałowych, a w szczególności:
  • - bierze udział w opracowywaniu planów finansowych oraz aktualizacji (zmiany) planów finansowych funduszu, we współpracy w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w opracowywaniu raportów finansowych, w tym sprawozdań okresowych i rocznych, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - monitoruje wpłaty na rachunek funduszu prowadzony w BGK dokonywane przez podmioty wskazane w rozdziale 5a ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, w tym w szczególności monitoruje terminy i wysokości wpłat w oparciu o posiadane dokumenty i informacje, oraz wyjaśnia wszelkie rozbieżności w tym zakresie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów oraz departamentami nadzoru,
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji utworzenia lokat terminowych ze środków Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - bierze udział w składaniu dyspozycji wypłat z rachunku bankowego do obsługi Funduszu, we współpracy z właściwymi komórkami Ministerstwa, w tym w szczególności z Departamentem Budżetu i Finansów;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami Ministerstwa w odniesieniu do składanych wniosków o środki z Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji prowadzenia czynności związanych z gospodarowaniem środkami finansowymi zgromadzonymi na rachunku Fundusz Inwestycji Kapitałowych.
  • Współpracuje z BGK oraz realizuje czynności w zakresie zawierania, wykonywania i rozwiązywania umów o świadczenie usług powierniczych i prowadzenie rachunków depozytowych, w tym przygotowuje i składa dyspozycje przeniesienia instrumentów finansowych.
  • Realizuje zadania związane z obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji oraz udzielaniem pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w celu prezentacji wiarygodnych danych oraz wyników analiz służących podejmowaniu decyzji na wyższym szczeblu, a w szczególności:
  • - rozpatruje wnioski złożone przez spółki, w tym spółki z udziałem Skarbu Państwa, oraz przygotowuje rekomendacje dla Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie nabywania lub obejmowania akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - koordynuje i współpracuje z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie obejmowaniem i nabywaniem akcji lub udziałów oraz udzielania pożyczek przez Ministra;
  • - przygotowuje projekty umów lub projekty ich aneksów,
  • - monitoruje prawidłowość i efektywność wykorzystania środków funduszy celowych przez spółki, w których Minister objął lub nabył akcje (udziały) ze środków funduszy celowych lub udzielił pożyczki oraz wykonuje inne zadania związane z realizacją zawartych umów w celu ochrony interesu Skarbu Państwa;
  • - współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie naliczenia kar umownych/sum gwarancyjnych oraz zwrotu otrzymanych przez spółki środków, zgodnie z odpowiednimi zapisami zawartych umów inwestycyjnych (pożyczek), w tym przygotowuje stosowne oświadczenia lub wezwania do zapłaty.
  • Opiniuje dokumenty związane z udzielaniem przez Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra wsparcia kapitałowego na rzecz spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa.
  • Prowadzi prace związane z planowaniem i wykorzystaniem środków budżetowych, w tym opracowuje projekty planu w zakresie dochodów i wydatków budżetowych, oraz planowaniem zamówień publicznych, w zakresie spraw będących we właściwości Departamentu.
  • Tworzy i obsługuje narzędzia analityczne, w celu umożliwienia przeprowadzenia oceny wybranych obszarów działalności spółek, w tym spółek z udziałem Skarbu Państwa, które otrzymały wsparcie ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych lub Funduszu Reprywatyzacji, w tym dokonuje analiz sprawozdań finansowych spółek oraz przygotowuje raporty zawierające analizy dotyczące sytuacji ekonomicznofinansowej spółek w zakresie umów zawieranych w ramach Funduszu Inwestycji Kapitałowych i Funduszu Reprywatyzacji.
  • Opiniuje projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz wewnętrznych aktów prawnych, przygotowuje i aktualizuje wkład do projektu regulaminu organizacyjnego Ministerstwa w zakresie zadań Departamentu oraz projekt wewnętrznego regulaminu Departamentu, a także współpracuje z pracownikami Departamentu przy prowadzeniu procesu legislacyjnego.
  • Opracowuje odpowiedzi na interpelacje, zapytania i interwencje poselskie oraz oświadczenia i interwencje senatorskie, a także wnioski o udostępnienie informacji publicznych, skargi, wnioski, petycje oraz inne wystąpienia dotyczące zakresu działania Departamentu.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze rachunkowości lub finansów.
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych.
  • Znajomość ustawy o rachunkowości.
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  • Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Znajomość zasad rachunkowości i rewizji finansowej,
  • Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych.
  • Znajomość kierunków polityki gospodarczej.
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. Lex, Legalis.
  • Umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego.
  • Umiejętności i kompetencje: organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów, współpracy w zespole, myślenia analitycznego, rzetelność, kreatywność, komunikatywność.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe lub studia podyplomowe z obszaru finansów lub rachunkowości lub ekonomii.
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie przygotowania analiz ekonomicznych, zarządzania projektami, oceny projektów inwestycyjnych lub związanym z funkcjonowaniem spółek handlowych lub w obsłudze funduszy celowych.
  • Przeszkolenie z zakresu ewidencji księgowej oraz sprawozdawczości spółek i jednostek sektora finansów publicznych, sporządzania analiz finansowych.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Znajomość zagadnień z zakresu oceny projektów inwestycyjnych, wyceny przedsiębiorstw, analizy ekonomiczno-finansowej sprawozdań finansowych.
  • Umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność.
  • Umiejętność prognozowania.

Oferujemy

Czas i organizacja pracy

  • Ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy między 7.30 a 9.00).
  • Indywidualny rozkład czasu pracy.
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy.
  • Możliwość obniżenia wymiaru czasu pracy w trudnym okresie dla pracownika.
  • Praca zdalna – po uzgodnieniu zakresu i wymiaru.

Wypoczynek

  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników oraz dzieci pracowników.
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników, którzy są rodzicami/opiekunami dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych.

Sport, rekreacja i czas wolny

  • Karty sportowe – FitProfit lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych.
  • Miejsce do ćwiczeń.
  • Miejsce do odświeżenia się.
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne.

Benefity finansowe

  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Nagroda jubileuszowa.
  • „Trzynaste” wynagrodzenie.
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
  • Możliwość przystąpienia do PPK.
  • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki na cele mieszkaniowe.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.

Dojazd do pracy

  • Pomieszczenie na rowery na terenie urzędu.
  • Możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką.
  • Dogodna lokalizacja w centrum Warszawy z rozbudowaną siecią połączeń komunikacyjnych.

Inne

  • Bufet.
  • Kiosk.
  • Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka.
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową.
  • Możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie.
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
  • Dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym.

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Wygasa

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 17.04.2025

Polecani pracodawcy