Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 29.04.2025

Starszy specjalista ds. obsługi funduszu edukacji finansowej

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Zagrożenie korupcją
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • Opracowuje i wdraża projekty programów i konkursów ofert zgodnie z przyjętymi warunkami uzyskiwania finansowania i dofinansowania ze środków Funduszu Edukacji Finansowej (FEF), w celu zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków funduszu.
  • Prowadzi sprawy związane z obsługą FEF, w tym: monitoruje działania realizowane w ramach zawartych umów, kontroluje prawidłowość i terminowość wykorzystania przez beneficjentów przyznanych środków, obsługuje procesy zw. ze współpracą z beneficjentami FEF w ramach przyznanych dotacji, przygotowuje zlecenia realizacji płatności, jak również obsługuje proces składania sprawozdań z wykonanych zadań w ramach podpisanych umów dotacyjnych oraz rozliczeń dotacji.
  • Współpracuje z innymi wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów w sporządzaniu okresowych dokumentów sprawozdawczych, w celu przygotowania dla kierownictwa resortu istotnych informacji stanowiących wkład do zbiorczych materiałów w zakresie właściwości Ministra Finansów.
  • Przygotowuje odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej, opracowania dla kierownictwa, organów kontroli, informacje prasowe oraz na inne potrzeby informacyjne (np. dla Rady Edukacji Finansowej) w zakresie FEF i REF.
  • Wykonuje zadania związane z obsługą REF, obejmujące czynności organizacyjne związane z przygotowaniem i przeprowadzaniem posiedzeń REF i spotkań roboczych, zapewnieniem obiegu korespondencji pomiędzy członkami REF, współpracę w zakresie przygotowania protokołów z posiedzeń, projektów uchwał.
  • Sporządza, w ramach opracowania projektu planu finansowego FEF, formularze planistyczne wraz z omówieniem do projektu ustawy budżetowej na dany rok oraz do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa, jak również opracowuje sprawozdania i raporty.
  • Tworzy i aktualizuje akty prawne wynikające z delegacji ustawowej dla ministra ds. instytucji finansowych w obszarze FEF oraz opracowuje procedury wewnętrzne związane z obsługą funduszu.
  • Prowadzi działalność edukacyjną w obszarze edukacji finansowej, organizując m.in. wycieczki po gmachu MF, lekcje oraz warsztaty, których odbiorcami są osoby małoletnie.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wdrażania lub realizacji (po stronie dotującego) programów dotacyjnych/grantowych lub otwartych konkursów ofert
  • Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 k.k. oraz w ustawie z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z 2023 r. poz. 1939) lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego
  • Znajomość ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe na kierunku finanse lub zarządzanie lub rachunkowość
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego przy obsłudze państwowych funduszy celowych
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dotacji celowej z Funduszu Edukacji Finansowej na realizację działań z zakresu edukacji finansowej
  • Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie regulaminu pracy REF
  • Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opiekimedycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Wygasa

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 29.04.2025

Polecani pracodawcy