Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.04.2025

Starszy inspektor ds. sprawozdawczości, należności budżetowych oraz rozliczeń bankowych

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
  • Poznań, wielkopolskie

Umowa o pracę

Podobne oferty pracy

Zakres obowiązków

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz typowych urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu
  • zagrożenia biologiczne typowe dla pracy z dokumentacją
  • stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze budynku biurowego wyposażonego w windy osobowe
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację oraz do archiwum
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
  • klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm
  • w budynku znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  • prowadzi ewidencję księgową należności zgodnie z klasyfikacją budżetową, szczególnymi przepisami dotyczącymi rachunkowości budżetowej, zakładowego planu kont; dokonuje komputerowej ewidencji poleceń księgowania w systemie finansowo-księgowym TBD-FK oraz uzgadnia i sprawdza konta księgowe w zakresie dochodów budżetowych
  • prowadzi w systemie TBD-FK konta analityczne należności budżetowych o charakterze cywilnoprawnym i publicznoprawnym; rozlicza dokonywane wpłaty, monitoruje terminowość wpłat, segreguje na wpłaty bieżące i zaległe; w przypadku wpłat po terminie zapłaty nalicza odsetki oraz wystawia noty odsetkowe i przekazuje dokumentrację do windykacji w trybie administracyjnym lub cywilnym; rozlicza płatności terminalowe, sprawdza, wyjaśnia przyczyny niezgodnosci i wprowadza płatności terminalowe do systemu finansowo-księgowego
  • sporządza okresowe i roczne sprawozdania budżetowe oraz statystyczne zgodnie z obowiązującymi przepisami i ewidencją prowadzoną w systemie finansowo-księgowym TBD-FK; obsługuje Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, za pomocą którego otrzymuje oraz przekazuje dane sprawozdawcze dotyczące budżetu państwa
  • sprawdza wyciągi bankowe w zakresie prawidłowości zarachowania dochodów budżetowych; wyjaśnia, rozlicza i przekazuje na właściwe rachunki bankowe mylne lub nadpłacone kwoty
  • prowadzi systematyczną analizę należności budżetowych, na podstawie której dokonuje przeniesień na konta odzwierciedlające należności wymagalne, nalicza odsetki zgodnie z obowiązującymi przepisami właściwe dla danego rodzaju należności, dokonuje odpisów aktualizujących należności
  • prowadzi monitoring terminowości wpłat należności budżetowych, rozlicza należności rozłożone na raty, dokonuje stosownych przeksięgowań rat wymagalnych oraz naliczeń właściwych odsetek
  • przeprowadza inwentaryzację należności budżetowych, weryfikuje salda, wystawia potwierdzenia sald, przygotowuje zestawienia obrotów i sald kont rozrachunkowych i wynikowych

Wymagania

  • wykształcenie: średnie ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości
  • znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • rzetelność i terminowość
  • umiejętność pracy w zespole, współpracy z klientami zewnętrznymi
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe na kierunku rachunkowość
  • doświadczenia zawodowego
  • znajomość obsługi komputerowych programów księgowych
  • wiedza z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego i ordynacji podatkowej
  • umiejętność dzielenia się wiedzą i informacjami
  • radzenie sobie ze stresem

Oferujemy

  • Dodatek stażowy (do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy)
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Nagrody wypłacane z funduszu nagród uzależnione od osiąganych wyników pracy
  • Ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00-8.30)
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników i dzieci pracowników
  • Możliwość otrzymania dofinansowania do różnych form aktywności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej (w tym kart sportowych)
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego
  • Stołówka pracownicza
  • Stojaki na rowery na terenie Urzędu
  • Praca w siedzibie Urzędu położonej w dogodnej lokalizacji w centrum miasta

Podobne oferty pracy

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.04.2025

Polecani pracodawcy