Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.04.2025

Główny specjalista ds. nadzoru nad jednostkami

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:

- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,

- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.

Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.

Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury), permanentną obsługą klientów zewnętrznych lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach oraz częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem:

  • Weryfikuje i opiniuje projekty planów finansowych na kolejny rok budżetowy, składanych do Kancelarii przez jednostki podległe i nadzorowane przez dysponentów części 16 i części 23 (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Opiniuje zmiany w planach finansowych jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Weryfikuje i ocenia poprawność sprawozdań z wykonania planów finansowych (sprawozdań budżetowych, w tym w układzie zadaniowym i sprawozdań finansowych) jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • W informatycznym systemie obsługi budżetu państwa TREZOR prowadzi obsługę w zakresie projektów planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych (państwowych osób prawnych, agencji wykonawczych, instytucji gospodarki budżetowych) oraz państwowych funduszy celowych
  • Przeprowadza kwartalne analizy z realizacji planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych oraz dysponentów państwowych funduszy celowych oraz miesięczne analizy wykorzystania dotacji podmiotowej przez jednostki podległe i nadzorowane
  • Sporządza informacje dla potrzeb Ministra Finansów, komisji sejmowych i senackich oraz roczne informacje z realizacji planów finansowych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz dysponentów państwowych funduszy celowych
  • Opiniuje projekty dokumentów rządowych i rozwiązań systemowych dotyczących finansów publicznych, podatków i innych dziedzin prawa powiązanych z gospodarką finansową
  • Przygotowuje wyjaśnienia i odpowiedzi kontrolerom i audytorom, w tym kontrolerom Najwyższej Izby Kontroli w zakresie planowania i wykonania planów finansowych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz dysponentów państwowych funduszy celowych

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy o rachunkowości i prowadzenia gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności z zakresu obsługi komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel, Outlook, Power Point oraz Internet)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, myślenie analityczne, rzetelność, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe magisterskie lub studia podyplomowe tematycznie związane z finansami lub rachunkowością
  • doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie planowania, sprawozdawczości budżetowej i finansowej, w tym budżetu w układzie zadaniowym
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość: toku prac nad budżetem, specyfiki planowania finansów publicznych

Oferujemy

  • Ruchomy czas rozpoczęcia pracy pomiędzy 7.00 a 9.30
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna)
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • „Trzynaste” wynagrodzenie
  • Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami
  • Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dofinansowanie do przedszkola
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
  • Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny, oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
  • Możliwość angażowania się w organizowane akcje wolontariackie
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Stołówka pracownicza
  • Strefa aktywności
  • Dobra lokalizacja
  • Miła atmosfera pracy

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Wygasa

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 28.04.2025

Polecani pracodawcy