Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 07.05.2025

Starszy specjalista ds. gospodarowania nieruchomościami

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
  • Kielce, świętokrzyskie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • Praca w biurze i w terenie (teren działania Oddziału)
  • Praca na stanowisku wymaga dyspozycyjności
  • Obciążenie mięśniowo-szkieletowe oraz obciążenie narządu wzroku podczas pracy przy monitorach ekranowych oraz prowadzeniu samochodu służbowego.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • Praca w pomieszczeniach biurowych, z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych,
  • Wyjazdy w teren, w charakterze kierującego, z wykorzystaniem samochodu służbowego nieprzystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • Budynek i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy, warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac, budynek nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo – brak podjazdów oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
  • Budynek wyposażony jest w windę – klatka schodowa z szybem windowym oddzielona od pomieszczeń biurowych drzwiami z samozamykaczem,
  • Praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.

Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie

  • Bierze udział w rozprawach administracyjnych, prowadzi monitoring postępu prac oraz całość spraw związanych z wydawaniem decyzji i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte na rzecz Skarbu Państwa na podstawie decyzji administracyjnych oraz prowadzi monitoring rzeczywistego stanu realizacji nabytych gruntów w porównaniu do zakładanego harmonogramu,
  • Dokonuje regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych pod pasy drogowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz nieruchomości zbędnych na cele drogowe i statutowe GDDKiA poprzez uzyskiwanie decyzji o wygaszeniu prawa trwałego zarządu,
  • Prowadzi, aktualizuje i weryfikuje ewidencję nieruchomości będących w posiadaniu GDDKiA, położonych w pasach dróg krajowych wraz z klasą użytków i ich powierzchnią niezbędną dla określenia wysokości podatku oraz wypełnia deklaracje podatkowe, przygotowuje tabelaryczne zestawienia nieruchomości nabytych pod pasy drogowe dróg krajowych,
  • Przeprowadza kontrolę wykonawstwa, merytoryczne odbiory i rozliczanie zleconych robót formalnoprawnych wykonywanych przez podmioty zewnętrzne, bierze udział w odbiorach robót w części dotyczącej nieruchomości oraz opracowuje szczegółowe specyfikacje techniczne i istotne warunki zamówienia dla celów przetargów, przygotowuje materiały dotyczące umów i przekazywania ich do Wydziału Zamówień Publicznych oraz sprawdza i merytorycznie ocenia oferty składane w przetargach w zakresie działalności Wydziału,
  • Realizuje zadania w zakresie ujawniania w księgach wieczystych i katastrze nieruchomości podziałów nieruchomości, zmiany użytków, przeniesienia własności nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa oraz ustanowienia/wygaszenia tytułów prawnych trwałego zarządu i ograniczeń na rzecz Generalnej Dyrekcji w stosunku do nieruchomości nabytych pod inwestycje drogowe,
  • Współpracuje z właściwymi organami administracji publicznej w zakresie przejęcia nieruchomości przeznaczonych pod inwestycje drogowe oraz przygotowuje we współpracy z Wydziałem Obsługi Prawnej/ Radcami Prawnymi wnioski o przeprowadzenie egzekucji administracyjnych i komorniczych dotyczących nieruchomości oraz bierze udział w postępowaniach egzekucyjnych. Współpracuje z komórkami organizacyjnymi Oddziału w zakresie opracowywania Programów Inwestycji oraz ich aktualizacji,
  • Prowadzi ewidencję nieruchomości, ewidencję ilościowo – wartościową środków trwałych – nieruchomości będących we władaniu GDDKiA poprzez sporządzanie dokumentów : przyjęcia do użytkowania środka trwałego (OT), przyjęcia/przekazania środka trwałego (PT), likwidacji środka trwałego (LT) oraz wykazu posiadającego cechy księgi Inwentarzowej,
  • Bierze udział w konsultacjach społecznych, a także prowadzi nadzór nad budynkami nabytymi pod inwestycje (przygotowuje umowy najmu, użyczenia) oraz prowadzi sprawy związane z nabyciem działek tzw. „resztówek” zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a także prowadzi sprawy związane z nabywaniem nieruchomości zamiennych i wynajmowaniem lokali zamiennych.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze geodezji lub gospodarowania nieruchomościami lub gospodarki przestrzennej
  • Prawo jazdy kat. B
  • Znajomość przepisów prawnych z zakresu: Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, Ustawy o gospodarce nieruchomościami, Ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego
  • Umiejętność obsługi komputera – pakiet MS Office
  • Kompetencje: wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe w zakresie geodezji lub gospodarki nieruchomościami lub gospodarki przestrzennej
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • Znajomość przepisów związanych z procesem inwestycyjnym, znajomość zasad wyceny nieruchomości
  • Przeszkolenie z zakresu wyceny i gospodarki nieruchomościami

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
  • Stabilną pracę w elastycznych godzinach (rozpoczęcie pracy 7.00-9.00, a w poniedziałki 7.00-10.00)
  • Przyjazna lokalizacja (dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej)
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 % wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Trzynaste wynagrodzenie
  • Możliwość rozwoju kompetencji zawodowych m.in. refundacja kosztów nauki na studiach wyższych, studiach podyplomowych, kursach zawodowych i opłaty za egzamin, kursach językowych, kursu przygotowującego do postępowania kwalifikacyjnego i opłaty za egzamin
  • Pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach
  • Dodatkowe ubezpieczenie NNW w przypadku osób wykonujących zadania związane z: utrzymaniem drogi, obszarem technologii, realizacji inwestycji, kierowania ruchem drogowym/pojazdem służbowym,
  • Możliwość zakupu grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie (PZU)
  • Możliwość zakupu pakietów opieki medycznej (Medicover, Luxmed)
  • Możliwość zakupu abonamentów sportowych ( Multisport, Medicover Sport, Fitprofit, Fitsport)
  • Możliwość wykupienia ubezpieczenia ochrony prawnej podczas wykonywania obowiązków służbowych oraz życia prywatnego
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Dofinansowanie do zakupu okularów/soczewek korekcyjnych

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 07.05.2025