Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 16.05.2025

Główny specjalista do spraw legislacji w Wydziale do Spraw Zarządzania Strategicznego w Departamenci

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Zagrożenie korupcją.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

  • Przygotowuje koncepcje rozwiązań instytucjonalnych i organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem ubezpieczeń społecznych, w szczególności dotyczących organizacji, nadzoru, zasad finansowania oraz funkcjonowania ubezpieczeń kapitałowych, w tym dobrowolnych form oszczędzania na cele emerytalne.
  • Inicjuje, przygotowuje i opiniuje projekty założeń, projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu i innych dokumentów dotyczących funkcjonowania ubezpieczeń społecznych.
  • Opracowuje projekty stanowisk Rządu dotyczące projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów oraz uczestniczy w uzgodnieniach międzyresortowych.
  • Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych innych resortów i komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz do dokumentów rządowych.
  • Opracowuje stanowiska Ministra w sprawach z zakresu zasad funkcjonowania, organizacji i nadzoru ubezpieczeń społecznych, w tym ubezpieczeń kapitałowych oraz dobrowolnych form oszczędzania na cele emerytalne dla potrzeb postępowania toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym.
  • Udziela wyjaśnień i przedstawia stanowisko resortu w odpowiedziach m.in. dla związków zawodowych działających w ZUS, w ramach prowadzenia spraw związanych z nadzorem Ministra nad Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
  • Analizuje orzeczenia Sądu Najwyższego w zakresie działania Wydziału w celu ewentualnego proponowania zmian w obowiązujących przepisach.
  • Udziela odpowiedzi i wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z zakresu zasad finansowania, organizacji ubezpieczeń, nadzoru i wysokości świadczeń, współpracy przy koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz z zakresu ubezpieczeń kapitałowych i dobrowolnych form oszczędzania.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku ukończonej aplikacji legislacyjnej)
  • Znajomość systemu ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość prawa ubezpieczeń społecznych, w szczególności organizacji, nadzoru i finansowania
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Dodana

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 16.05.2025

Polecani pracodawcy