Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 16.05.2025

Specjalista ds. resocjalizacji oraz profilaktyki społecznej

Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Czynności szczególnie utrudniajace wykonywanie zadań:

- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie;

- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.

Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa:

  • Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych z zakresu nowych zadań wynikających z reformy oświaty, w tym organizacji kształcenia, wychowania dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym i opieki nad nimi. Analizuje zagadnienia profilaktyki społecznej w zakresie funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Monitoruje ich funkcjonowanie i przygotowuje w tym zakresie analizy i opinie.
  • Realizuje zadania wynikające z nowych rozwiązań związanych z wdrażaniem zmian w obszarze oświaty i wychowania, w tym powołania Zespołu do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym międzydepartamentalnych grup roboczych, za którego obsługę merytoryczno-administracyjną odpowiada MEN. Przygotowuje i realizuje adekwatny system monitorowania działań zespołu, w tym rozliczania z wykonania zadań. Przygotowuje cykliczne sprawozdania z wyników prac zespołu. Organizuje i bierze udział w specjalistycznych spotkaniach, konferencjach i posiedzeniach. Odpowiada za wymianę informacji o stanie prac zespołu nad zagadnieniami pozostającymi w kompetencji MEN.
  • Bierze udział w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w tym obowiązku wprowadzenia standardów ochrony małoletnich we wszystkich jednostkach systemu oświaty. Reprezentowanie stanowiska MEN w grupach roboczych powołanych w Ministerstwie Sprawiedliwości, min. w ramach Zespołu do spraw Ochrony Małoletnich oraz w grupach monitorujących działania wynikające Krajowego Planu Przeciwdziałania Przestępstwom Przeciwko Wolności Seksualnej Obyczajności na Szkodę Małoletnich na lata 2023-2026. Uczestniczy w pracach zasad kontroli wdrażania standardów i kwestionariuszy bezpieczeństwa oraz upowszechnia materiały informacyjno-merytoryczne.
  • Współpracuje z właściwą komórką ministerstwa w zakresie nadzorowania i koordynowania wykonywania nadzoru pedagogicznego na terenie kraju oraz nadzorowania działalności kuratorów oświaty w zakresie realizowanych zadań. Sporządza analizy z ww. nadzoru w celu poprawy działalności szkół i placówek.
  • Bierze udział w procedurze otwartych konkursów ofert ogłaszanych przez Ministra Edukacji, z zakresu zadań departamentu, monitoruje realizację zawartych umów oraz bierze udział w prowadzeniu kontroli zewnętrznych w tych podmiotach w celu zapewnienia prawidłowości wydatkowania dotacji.
  • Monitoruje efekty badań i opracowań z zakresu resocjalizacji, wolontariatu i pożytku publicznego, profilaktyki społecznej oraz kierunków socjologii, psychologii i pedagogiki, mentoringu, profilaktyki uzależnień, współpracuje w tym zakresie z wizytatorami w kuratoriach oświaty, organizacjami pozarządowymi, oraz ze środowiskiem naukowym.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w realizacji zadań z zakresu resocjalizacji, profilaktyki społecznej lub oświaty i wychowania lub w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Wiedza z zakresu prawa oświatowego, w tym nadzoru pedagogicznego
  • Wiedza z zakresu wspierania i resocjalizacji nieletnich
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków członków korpusu służby cywilnej
  • Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Umiejętność argumentowania
  • Współpraca
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Rzetelność
  • Komunikacja
  • Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego
  • Przygotowanie pedagogiczne
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
  • Znajomość zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży i skutecznych działań profilaktycznych
  • Znajomość zasad tworzenia i działania organizacji pozarządowych
  • Wiedza z zakresu finansów publicznych, budżetu zadaniowego i udzielania dotacji
  • Znajomość przepisów prawa o kontroli w administracji publicznej

Oferujemy

  • ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy codziennie między godz. 7:00 a godz. 10:00)
  • częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna) - w zależności od charakteru wykonywanych zadań
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego
    stażu pracy
  • „trzynaste” wynagrodzenie
  • pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
    wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • pomoc psychologiczna w ramach programu EAP
  • możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie
  • stołówka pracownicza
  • dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych lub dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • możliwość skorzystania z prywatnej opieki medycznej
  • możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
  • atrakcyjne dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • dobra lokalizacja
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • miła atmosferę pracy

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Dodana

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 16.05.2025

Polecani pracodawcy