(function(w,d,e,u,f,l,n){w[f]=w[f]||function(){(w[f].q=w[f].q||[]) .push(arguments);},l=d.createElement(e),l.async=1,l.src=u, n=d.getElementsByTagName(e)[0],n.parentNode.insertBefore(l,n);}) (window,document,'script','https://assets.mailerlite.com/js/universal.js','ml'); ml('account', '1295974');

Własna firma

Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?

22 sierpnia 2023

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 27 głosów

27 głosów

8 komentarzy
Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?
Odkryj na czym polega employer branding i jak skutecznie zastosować działania employer brandingowe. Zbuduj strategię i korzyści dla Twojej firmy.

Dlaczego warto budować markę dobrego pracodawcy?

Nielojalni pracownicy są zmorą pracodawców na całym świecie. Jeżeli chcesz, aby pracowali u ciebie najlepsi i jednocześnie nie szukasz ich wśród bezrobotnych, ale u konkurencji, to musisz liczyć się z tym, że po otrzymaniu lepszej oferty, zdecydują się oni opuścić również ciebie. Jeżeli jesteś mądrym pracodawcą, to z pewnością wiesz, jak ważna jest budowa marki dobrego pracodawcy. Od czego zacząć?

Na czym polega employer branding?

Employer branding to nie tylko modne słowo w biznesie, ale kluczowy element w budowaniu atrakcyjności jako pracodawca. Polega na tworzeniu i utrzymaniu wizerunku firmy jako doskonałego miejsca pracy. Pracodawcy, którzy inwestują w działania employer brandingowe, są często o krok przed konkurencją, przyciągając i zatrzymując najlepszych specjalistów w branży. Proces ten obejmuje:

  • Analizę wartości i kultury organizacyjnej firmy;
  • Ustalanie, co wyróżnia firmę na rynku pracy i jakie korzyści oferuje pracownikom;
  • Implementację strategii komunikacji, która podkreśla unikalne aspekty firmy, takie jak możliwości rozwoju, dodatkowe świadczenia czy pozytywna atmosfera.

Właściwa strategia employer branding może znacząco wpłynąć na sukces firmy, zarówno w zakresie rekrutacji, jak i zadowolenia obecnych pracowników. Warto pamiętać, że dobry employer branding to nie tylko kwestia marketingu, ale rzeczywista dbałość o potrzeby i oczekiwania pracowników.

Employer branding - korzyści dla pracodawcy

Inwestycja w employer branding nie jest jedynie kosztem, ale strategicznym działaniem, które przynosi liczne korzyści. Dzięki budowaniu marki pracodawcy, firma może:

  • Zwiększyć zainteresowanie swoimi ofertami pracy wśród najlepszych kandydatów;
  • Zredukować koszty związane z rekrutacją i fluktuacją personelu, dzięki większej lojalności pracowników;
  • Poprawić ogólną produktywność i zadowolenie z pracy, tworząc środowisko, w którym pracownicy czują się docenieni i motywowani do dawania z siebie więcej;
  • Wzmocnić swoją pozycję na rynku, stając się rozpoznawalnym i szanowanym pracodawcą.

Podbieranie pracowników - nie tędy droga

Zgłoszenie się do agencji headhuntingowej to pójście na skróty. Co prawda, możesz w ten sposób pozyskać specjalistów, ale minusów takiego rozwiązania jest wiele, oto przykłady:

Szukasz pracy?

Pracownik inwentaryzacji Jelcz-Laskowice 22.05.2025

Work&Profit sp. z o.o.

  • Jelcz-Laskowice
Dodana
Dodana

Pracownik inwentaryzacji Oleśnica 23.05.2025

Work&Profit sp. z o.o.

  • Oleśnica
Dodana

Pracownik inwentaryzacji Stare Bogaczowice 14.05.2025

Work&Profit sp. z o.o.

  • Stare Bogaczowice
Dodana

Pracownik inwentaryzacji Dzierżoniów 15.05.2025

Work&Profit sp. z o.o.

  • Dzierżoniów
Dodana
  • Nie możesz być pewien, że pracownik, który zgodził się dla ciebie pracować, nie odejdzie raptem po kilku miesiącach – wówczas, gdy zostanie mu złożona bardziej atrakcyjna oferta, której ty (z różnych względów) nie będziesz w stanie przebić;
  • Informacja o tym, że podkupujesz pracowników u konkurencji szybko rozniesie się wśród osób działających w branży – czy chcesz być postrzegany w ten sposób?;
  • Pracownicy, którzy przeszli do ciebie od konkurencji, mają swoje nawyki. Ponieważ z pewnością będzie im schlebiać to, że się o nich ubiegałeś, mogą chcieć realizować własne projekty, które niekoniecznie muszą się podobać tobie.

Jeżeli nie chcesz z dnia na dzień zostać bez pracowników, to lepszym rozwiązaniem będzie budowanie swojej marki – jako pracodawcy – od pierwszego dnia prowadzenia biznesu. Jak to zrobić?

Atmosfera to podstawa

Chcesz, aby w przyszłości chcieli u ciebie pracować najlepsi? Podstawowa sprawa, o której musisz pamiętać, to atmosfera w miejscu pracy. Jeżeli pracownik będzie miał do wyboru dwie firmy oferujące zbliżone wynagrodzenie i warunki pracy, to sprawdzi, w której panuje lepsza atmosfera. Jak o taką zadbać?

Na dobrą atmosferę w pracy składa się kilka kwestii – liczą się nie tylko relacje między współpracownikami. Na te zresztą nie zawsze masz wpływ. Ważne, abyś stworzył miejsce, w którym pracownicy będą mogli się rozwijać. Wsparcie w postaci szkoleń jest zawsze mile widziane. Cenisz sobie pomysłowość zatrudnionych? Wspaniale! Nie musisz realizować każdego pomysłu podwładnych, ale zawsze powinieneś ich wysłuchać. Jeżeli pracownicy będą wiedzieć, że liczysz się z ich zdaniem, to bardziej zaangażują się w pracę, będą też czuć się docenieni.

Współpraca z uczelnią? To może się opłacić!

Dobrym pomysłem jest również nawiązanie współpracy z uczelnią lub uczelniami wyższymi. Przyjmując na praktyki studentów ostatnich lat, masz możliwość zorientować się w ich wiedzy, a najlepszych zatrudnić. Pamiętaj jednak, że aby studenci – a więc twoi potencjalni pracownicy – mieli o tobie dobre zdanie, powinieneś opracować plan praktyk. Często studenci skarżą się, że podczas praktyk – zamiast się uczyć – parzą kawę…

Przykładając się do kwestii praktyk, możesz jedynie zyskać – studenci będą mieć o twojej firmie świetną opinię, a część z pewnością będzie składać podania o pracę. Pamiętaj, że dobra opinia w środowisku potencjalnych pracowników jest bardzo ważna.

Dodatkowe świadczenia - ważna kwestia

Nie każda firma może zaoferować swoim pracownikom szereg pozapłacowych świadczeń. W miarę tego, jak zyski twojej firmy rosną, powinieneś rozszerzać pakiet takich świadczeń. Dziś w wielu firmach standardem jest oferowanie pracownikom dostępu do prywatnej opieki medycznej. Poza taką, możesz zaproponować zatrudnionym również:

  • szkolenia i kursy – nie wszystkie muszą być związane z pracą w firmie – pamiętaj, że wielu pracowników ceni sobie zwłaszcza kursy językowe,
  • karnety na siłownie i do klubów fitness – w ten sposób pomagasz pracownikom zadbać o formę fizyczną,
  • żłobek dla dzieci – z oczywistych względów takie rozwiązanie docenią przede wszystkim rodzice.
  • elastyczne godziny pracy - możliwość dostosowania grafiku pracy do indywidualnych potrzeb, często w połączeniu z możliwością pracy zdalnej.
  • transport i parking - darmowy transport do pracy, miejsca parkingowe czy refundacja kosztów dojazdu.

Odkrywaj i wdrażaj strategie employer branding, aby zbudować mocną markę pracodawcy i przyciągnąć najlepsze talenty na rynku.


Choć budowanie marki nie jest łatwe, z pewnością jest realne – wystarczy, że sukcesywnie będziesz realizował powyższe punkty.

Employer branding - strategia, która przynosi korzyści

Budowanie marki pracodawcy, czyli employer branding, to kompleksowa strategia, która ma na celu przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych talentów w organizacji. Kluczem do skutecznego employer brandingu jest stworzenie atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty dla potencjalnych i obecnych pracowników, w której ważną rolę odgrywają dodatkowe świadczenia.

Najczęściej zadawane pytania

Na czym polega employer branding w budowaniu marki pracodawcy?

Employer branding to proces budowania wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy, który przyciąga i zatrzymuje najlepszych pracowników, poprzez różnorodne strategie i świadczenia.

Jakie są główne działania employer brandingowe?

Działania te obejmują tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, współpracę z uczelniami, oferowanie dodatkowych świadczeń i tworzenie strategii dostosowanej do potrzeb pracowników.

Czy dobry employer branding przynosi korzyści pracodawcy?

Tak, dobry employer branding może zwiększyć lojalność pracowników, przyciągnąć talenty i wzmocnić pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

Jak stworzyć skuteczną strategię employer branding?

Skuteczna strategia employer branding obejmuje analizę potrzeb i oczekiwań pracowników, oferowanie atrakcyjnych świadczeń, budowanie pozytywnej kultury firmy i ciągłe monitorowanie wyników.

Jakie dodatkowe świadczenia można zaoferować w ramach employer branding?

Można oferować prywatną opiekę medyczna, żłobek dla dzieci, karnety na siłownię, szkolenia i kursy językowe oraz inne benefity dostosowane do potrzeb pracowników.

Newsletter

Jesteś rekruterem lub specjalistą HR? Ten newsletter jest dla Ciebie!

Otrzymuj garść inspiracji, praktyczne porady i gotowe materiały wspierające codzienną pracę w rekrutacji i employer brandingu.

Bądź na bieżąco z trendami HR i rozwijaj swoje działania z Aplikuj.pl

Klauzula informacyjna  

8 komentarzy

Szypuła

Szypuła

Wszystko zależy w jakiej branży człowiek pracuje i jakie możliwości warto wykorzystać do budowania marki. Rozpoznawalność jest oczywiście w cenie.
Emil

Emil

Dobra marka to proces długotrwały jednak gdy się go zbuduje to potem korzyści z tego tytułu są bardzo duże.
Lolik

Lolik

Do wszystkiego się znajdą specjaliści jeżeli samemu nie wiadomo jak to realizować. Takie działania zawsze są przełożone w czasie i są pewnego rodzaju stałą.
helfer

helfer

Mało kto wie, co znaczy Employer branding. Employer branding (EB, z ang. budowanie marki pracodawcy) – działania firmy mające na celu budowanie firmy postrzeganej jako „pracodawca z wyboru”. Kogo interesuje ten temat- informacje są zawarte w tym artykule.
Somat

Somat

Przeprowadzenie dokładnych badań rynkowych w Twojej dziedzinie i danych demograficznych potencjalnych klientów jest ważną częścią tworzenia biznesplanu. Dobra marka to podstawa.
Erika

Erika

Dobra marka i dbanie o jej jakość ma wielkie znaczenie w dzisiejszym świecie. W ten sposób można budować zaufanie do marki i to jest bardzo pozytywne rozwiązanie.
Etna

Etna

Można zatrudnić specjalistów od tego jak się oczywiście posiada na ten cel fundusze. W ten sposób wykorzysta się takie rozwiązania do granic możliwości z najlepszą korzyścią.
Adi mielec

Adi mielec

Szkoły biznesu dla wielu stają się drzwiami do świata ich własnej działalności. Kiedyś szkoły biznesu, uważane niegdyś za punkt wyjścia do dobrze płatnej kariery w firmie inwestycyjnej lub konsultingowej, starają się przyciągnąć uwagę tych, którzy pracują w garażu, mając nadzieję na sukces ich projektu.

Dodaj komentarz

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.