Spis treści
Funkcje oprogramowania ATS obejmują integrację opcji kontaktu z zakładką kandydata. Dzięki temu rekruter może za pośrednictwem zakładki wygodnie zainicjować wysłanie wiadomości do osób biorących udział w rekrutacji. W system można wprowadzić zarówno numer telefonu, jak i adres e-mail, więc wiadomości można wysyłać z poziomu aplikacji w formie poczty elektronicznej oraz SMS-ów. Jakie jeszcze zalety niosą ze sobą funkcje komunikacji w systemach rekrutacyjnych pokroju HRlink?
Wygodne szablony – oszczędność czasu rekrutera
Podczas prowadzenia naboru pracowników konieczne jest informowanie kandydatów o różnych etapach procesu rekrutacji, co wymaga tworzenia wiadomości. Pisanie maili oddzielnie dla każdej osoby jest niezwykle czasochłonne, ale system ATS pozwala zaoszczędzić ten czas.
Użytkownicy oprogramowania mają możliwość tworzenia szablonów wiadomości. Wystarczy wybrać odpowiednią formułkę, uzupełnić ją o dane konkretnej rekrutacji i rozesłać do kandydatów. Taka forma automatyzacji komunikacji zaoszczędzi wiele czasu i pozwoli rekruterom skupić się na innych ważnych aspektach swojej pracy.
System rekrutacyjny umożliwia tworzenie wielu zróżnicowanych szablonów. Nie ma przeszkód, aby rozpisać tekst z podziękowaniami za udział w rekrutacji czy informacją o otwarciu nowego stanowiska i zaproszeniem do udziału w rekrutacji. Przygotowane wcześniej szablony można zawsze edytować przed wysłaniem do adresatów. Użytkownik ma także możliwość zaprogramowania wiadomości automatycznych wysyłanych do uczestników rekrutacji w konkretnych sytuacjach.
Stały kontakt z kandydatem i dostęp do wszystkich wiadomości w jednym miejscu
Integracja komunikacji z systemem rekrutacyjnym jest sporym udogodnieniem dla rekruterów. Tym bardziej że historia konwersacji zostaje zapisana w systemie i osoby zaangażowane w proces rekrutacyjny mają do niej stały dostęp. W łatwy i szybki sposób można przejrzeć dotychczasową wymianę wiadomości za pośrednictwem zakładki kandydata. Takie rozwiązanie jest dużo wygodniejsze niż przeglądanie skrzynki mailowej i wiadomości na telefonie w celu znalezienia konkretnych odpowiedzi kandydata.
Baza wiadomości znacząco usprawnia komunikację i sprawia, że rekruter może utrzymywać bezproblemowo stały kontakt z wieloma kandydatami równocześnie. Każdy pracownik HR zdaje sobie sprawę, jak ważna dla wizerunku firmy jest rzetelna komunikacja. Częściowo mogą o nią zadbać automatyczne wiadomości dostosowane do poszczególnych etapów rekrutacji.
Sprawna komunikacja z kandydatem to lepszy employer branding Twojej firmy
Specjaliści HR od dawna sygnalizują, że sprawna komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów budujących employer branding, czyli markę pracodawcy. Odpowiednie przekazywanie informacji osobom aplikującym do pracy wpływa na ich candidat experience i nawet w przypadku nieudanej dla nich rekrutacji mogą one wystawić pozytywną ocenę pracodawcy, który pokazał swój profesjonalizm i dbałość o kandydata.
Dzięki integracji komunikacji z zakładką kandydata rekruter może sprawnie wymieniać się informacjami z aplikującymi osobami. Bardzo pomocne są w tym aspekcie automatyczne wiadomości. Użytkownik może przygotować wiadomości z informacją o przyjęciu dokumentów aplikacyjnych lub zawiadamiające o kolejnych etapach rekrutacji. Informacja zwrotna na temat statusu rekrutacji jest bardzo ważna i system taki, jak HRlink nie pozwoli o niej zapomnieć. Tworzenie list "to-do" pozwala wysyłać wiadomości według szablonów do konkretnych kandydatów. Wszystkie te elementy przekładają się na płynną i rzetelną komunikację, co gwarantuje dobre wrażenia wśród kandydatów. System ATS będzie ważną cegiełką w budowie employer branding Twojej firmy.
- System ATS pozwala na oszczędność czasu rekrutera poprzez tworzenie i wysyłanie wzorcowych wiadomości do kandydatów.
- Korzystanie z szablonów wiadomości zaoszczędza czas i pozwala rekruterom skupić się na innych zadaniach.
- Integracja komunikacji z systemem rekrutacyjnym ułatwia prowadzenie stałego kontaktu z kandydatami i zapewnienie rzetelnej komunikacji, co z kolei wpływa na employer branding firmy.
- Automatyczne wiadomości, dostosowane do poszczególnych etapów rekrutacji, mogą sprawić, że nawet w przypadku nieudanej rekrutacji kandydaci będą mieli pozytywne wrażenie o pracodawcy.