Zawody i ich potencjał

Idealna praca według Polaka - Klucz do sukcesu dla pracodawców

10 sierpnia 2023

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 8 głosów

8 głosów

3 komentarze
Idealna praca według Polaka - Klucz do sukcesu dla pracodawców
Odkryj, czym jest idealna praca dla Polaków. Rozumienie potrzeb pracowników może być kluczem do sukcesu dla każdego pracodawcy.

Idealna praca według Polaka to przede wszystkim taka, która wykonywana jest w oparciu o umowę o pracę, bo tylko tego typu ustalenia chronią osobę zatrudnioną w pełny sposób. Może ona liczyć na szereg uprawnień pracowniczych, gdy zaś jest to umowa o pracę na czas nieokreślony, pracownik może być pewien, że nie zostanie bez zajęcia z dnia na dzień. Powyższe stwierdzenie potwierdzają przeprowadzone ostatnio badania na temat tego, który aspekt w pracy cenią sobie polscy pracownicy najbardziej. 1/3 respondentów wskazała, że idealna praca to taka, która jest po prostu stabilna. Zarobki pojawiły się w drugiej kolejności, zaś ankietowani wskazywali również, że dobrą pracą jest ta, w której można się odnaleźć i mieć poczucie sensu.

Praca idealna, czyli jaka?

Jasne jest, że pieniądze i brak stresu odgrywają ważną rolę w zdefiniowaniu idealnej pracy. Niemniej jednak, istnieją inne aspekty, które pracownicy uważają za równie ważne, jeśli nie ważniejsze. Szczęście w pracy, możliwość rozwoju, dobre relacje z kolegami i przełożonymi, a także możliwość wprowadzania zmian i innowacji. Ostatecznym celem każdego pracodawcy powinno być tworzenie środowiska, które łączy te elementy, tworząc idealne miejsce pracy dla każdego pracownika.

Idealna praca według polaka, na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Dla wielu pracowników "idealna praca" nie ogranicza się wyłącznie do stabilności i wynagrodzenia. W rzeczywistości, dla pracowników idealna praca jest miejscem, gdzie mogą odnaleźć swoją pasję, poczuć się docenionymi i gdzie ich zdolności są najlepiej wykorzystywane. Pracodawcy, którzy potrafią zrozumieć te aspiracje mogą pokusić się o zdefiniowaniu idealnej pracy w oczach potencjalnych kandydatów i istniejących pracowników.

Szukasz pracy?
Dodana

Spawacz

Motivated sp. z o.o.

  • 6 720-7 500 zł brutto / mc (zal. od umowy)
  • Wrocław
Dodana

Agent nieruchomości

Plejada Nieruchomości

  • 5 000-100 000 zł netto (+ VAT) / mc
  • Warszawa
Dodana
Dodana
Dodana

Dla pracodawców kluczem do sukcesu jest zrozumienie, że "idealna praca" dla pracowników spełnia ich aspiracje na poziomie profesjonalnym i osobistym.

Rozumienie tego, czym jest "idealna praca według Polaka", może przynieść pracodawcom znaczące korzyści. Poprzez dostosowanie oferty pracy do potrzeb i aspiracji kandydatów, firmy mogą przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty. Co więcej, pracownicy, którzy uważają, że ich miejsce pracy jest "idealne", są bardziej zaangażowani, produktywni i lojalni wobec swojego pracodawcy.

Podsumowując, nie wystarczy tylko oferować konkurencyjne wynagrodzenie. Dla pracodawców kluczem jest zrozumienie, że "idealna praca" dla pracowników to taka, która spełnia ich aspiracje zarówno na poziomie profesjonalnym, jak i osobistym. Ostatecznym celem jest tworzenie takiego miejsca pracy, gdzie każdy pracownik może wykorzystać w pełni swój cały potencjał.

Stabilność, pieniądze i brak stresu

Poza stabilnością zatrudnienia dla badanych Polaków ważne były również zarobki, poczucie sensu tego, co się robi i brak stresu. Okazuje się zatem, że nie tylko wysokością wynagrodzenia mogą kusić współcześni pracodawcy. Bo choć jest ono ważne, to znacznie ważniejsze wydaje się zaoferowanie umowy o pracę zamiast tzw. "śmieciówki" (umowy cywilnoprawnej - np. umowy zlecenia). Można powiedzieć, że z przeprowadzonego badania jasno wynika, że właśnie tego brakuje współczesnym, aktywnym zawodowo pracownikom z Polski. Umowy cywilne są bowiem traktowane jako elastyczne formy zatrudnienia, ale nie dające poczucia bezpieczeństwa - prawodawca może rozstać się z pracownikiem z dnia na dzień.

Poczucie sensu wykonywanej pracy

Uwagę warto zwrócić na fakt, że coraz więcej pracowników chce wiedzieć, że to, co robi ma sens. Tu niewątpliwie ważną rolę odgrywają menedżerowie, którzy powinni nie tylko rozmawiać z zatrudnionymi, ale również tłumaczyć im zadania czy przedstawiać, jaka jest ich rola w firmie. Ten aspekt jest o tyle istotny, że pozwala na zmotywowanie osób zatrudnionych. Mając świadomość po co i dlaczego wykonują określone zadania, mogą je wykonywać jeszcze lepiej. A to klucz do sukcesu, który niewątpliwie pomaga w budowaniu firmy.

Poczucie sensu tego, co robi się w pracy jest ważne z jeszcze jednego powodu. Otóż, specjaliści dawno temu zauważyli zależność między tym poczuciem a zachowaniem zatrudnionych. Świadomi i zmotywowani pracownicy nie tylko rzadziej korzystają ze zwolnień lekarskich, ale również są bardziej zaangażowani w wykonywanie zadania czy też są mniej chętni do zmiany posady. Mówiąc inaczej, pracodawca dzielący się informacjami z zatrudnionym może być pewien, że będzie on miał bardziej zmotywowanego do pracy i oddanego pracownika.

A co z wyzwaniami w pracy?

Dużym zaskoczeniem jest fakt, że niewiele osób wskazało, że liczą się dla nich wyzwania, jakie przynosi każdego dnia praca w firmie. Czy polscy pracownicy wolą zatem monotonię? Niekoniecznie. Ta pozycja nie została uznana za priorytet, choć - co należy podkreślić - specjaliści wskazują, że na rozmowach kwalifikacyjnych pracownicy, jako powód zmiany pracy, podają właśnie zdobycie nowych doświadczeń czy umiejętności. Okazuje się zatem, że kandydaci poszukujący pracy doskonale opanowali sztukę prezentacji - wiedzą, że pracodawcy poszukują osób ambitnych. Przyjmując tą perspektywę nie powinien dziwić fakt, że ponad spełnieniem swoich oczekiwań, pracownicy przekładają stabilność pracy oraz fakt,  że zaspakaja ona ich potrzeby profesjonalne i osobiste.

Warto zastanowić się wnikliwiej nad przedstawionymi aspektami. Pracodawcy, którzy potrafią uwzględnić je, mogą liczyć na zadowolonych i zaagnażowanych pracowników, którzy nie będą planowali zmiany pracy w najbliższym czasie, a przecież właśnie tacy pracownicy są podstawą sukcesu firmy. 

To może Cię również zainteresować

Rodzaje umów o pracę

Najczęściej zadawane pytania

Jakie cechy definiują idealną pracę według Polaka?

Dla wielu, idealna praca to miejsce stabilności, uczciwego wynagrodzenia, poczucia sensu oraz braku stresu.

Czy wynagrodzenie to główny czynnik definiujący praca idealna?

Nie, choć wynagrodzenie jest ważne, badania wskazują, że stabilność i poczucie sensu odgrywają równie ważną rolę.

Jak pracodawcy mogą zdefiniować idealne miejsce pracy dla swoich pracowników?

Kluczem jest zrozumienie i spełnianie aspiracji pracowników zarówno na poziomie profesjonalnym, jak i osobistym.

Dlaczego poczucie sensu w pracy jest tak ważne dla Polaków?

Poczucie sensu pozwala pracownikom być bardziej zaangażowanymi, produktywnymi i lojalnymi wobec swojego pracodawcy.

Jakie korzyści dla pracodawcy płyną z oferowania idealnej pracy?

Oferując idealne miejsce pracy, pracodawcy mogą przyciągnąć i zatrzymać najlepsze talenty, a także zwiększyć produktywność i lojalność swojego zespołu.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Albert Turza

Stażysta

Jestem copywriterem w serwisie Aplikuj.pl. Copywritingiem zajmuje się już kilka lat i od zawsze mnie to pasjonowało.

3 komentarze

daria

daria

Polak jak każdy inny ma podobne zapotrzebowania. Wiele musiałoby być badań ale najważniejsze, że każdy chce być zaodowolony.
Kamila

Kamila

To chyba według stereotypu Polaka. Idealna praca dla każdego jest indywidualnym wyborem bez względu na kraj z jakiego pochodzi.
Polak

Polak

SUPER napisaliście. Idealna praca dla POLAKA: stabilność, pieniądze i brak stresu. A jakie to są prace............... Za komuny się mówiło, czy się siedzi, czy się leży 2000 się należy.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.