Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 18.02.2025

Główny specjalista do spraw legislacji Departament Prawny

Ministerstwo Przemysłu w Katowicach
  • Katowice, śląskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego.
  • Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych.
  • Praca przy komputerze w pozycji siedzącej.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego.
  • Stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa danych.
  • Charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami.
  • Praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku
  • Gotowość do krajowych podróży służbowych
  • Przygotowuje koncepcje rozwiązań prawnych dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
  • Inicjuje, przygotowuje i opiniuje projekty założeń, projekty ustaw, projekty aktów normatywnych niższego rzędu (w szczególności rozporządzeń) i innych dokumentów dotyczących górnictwa, hutnictwa, paliw, surowców energetycznych (w tym ropy naftowej i gazu ziemnego), energii jądrowej oraz gospodarki wodorowej
  • Opiniuje projekty aktów prawnych pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym, przygotowywane w merytorycznych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Przemysłu
  • Koordynuje proces opiniowania projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra Przemysłu w ramach rządowego procesu legislacyjnego, w tym opracowuje projekty stanowisk Ministra Przemysłu wobec tych projektów
  • Koordynuje proces opracowywania, w zakresie właściwości Ministra Przemysłu, projektów stanowisk Rządu dotyczących projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów
  • Uczestniczy w konferencjach uzgodnieniowych, posiedzeniach komisji prawniczych w Rządowym Centrum Legislacji oraz posiedzeniach komisji sejmowych i senackich
  • Opiniuje i przygotowuje regulacje wewnętrzne obowiązujące w Ministerstwie Przemysłu
  • Realizuje inne zadania zlecone przez Dyrektora Departamentu Prawnego z zakresu obsługi legislacyjnej

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego stażu pracy związanego z opracowywaniem aktów prawnych
  • Znajomość „Zasad techniki prawodawczej”
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie administracji rządowej
  • Znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
  • Znajomość przepisów o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
  • Znajomość przepisów o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Rzetelność
  • Kreatywność
  • Komunikatywność
  • Umiejętność obsługi komputera (środowisko Windows i MS Office)
  • Znajomość informatycznych systemów informacji prawnej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego stażu pracy w administracji publicznej
  • Ukończona aplikacja legislacyjna

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Pakiet socjalny i pakiet benefitów (możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej)
  • Możliwość rozwoju zawodowego
  • Częściowe wykonywanie pracy poza miejscem pracy - praca zdalna

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 18.02.2025

Polecani pracodawcy