Referendarz ds. budżetu państwa

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa,
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.
  • Bierze udział w zapewnieniu prawidłowej i terminowej realizacji dyspozycji płatności z Centralnego Rachunku Bieżącego Budżetu Państwa przy pomocy Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa – TREZOR
  • Uczestniczy w przygotowaniu wyjaśnień oraz sporządzaniu opinii w sprawach stosowania obowiązujących regulacji prawnych dotyczących szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa i operacji na rachunkach bankowych
  • Bierze udział w weryfikacji wniosków dysponentów części budżetowych i przygotowaniu pism dotyczących wyrażania zgody Ministra Finansów (MF) na otwarcie rachunków pomocniczych w Narodowym Banku Polskim (NBP) lub Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) przez dysponentów dla kasowej obsługi budżetu państwa w zakresie krajowych środków finansowych
  • Bierze udział w weryfikacji wniosków dysponentów części budżetowych i przygotowaniu pism dotyczących wyrażania zgody MF na regulowanie zobowiązań wymagalnych na ostatni dzień danego roku budżetowego
  • Bierze udział w udzielaniu wyjaśnień oraz przygotowaniu dokumentów, w tym analiz i raportów dla Najwyższej Izby Kontroli (NIK)

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Znajomość zagadnień z zakresu finansów publicznych
  • Znajomość średniozaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Excel
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub finanse lub prawo lub administracja
  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w obszarze rachunkowości lub finansów publicznych
  • Umiejętność pracy w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa Trezor 3.0

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Dodana
Wygasa (za 8 dni)

Polecani pracodawcy