Radca prawny ds. pomocy prawnej

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

  • Udziela porad i konsultacji prawnych, sporządza opinie prawne, wyjaśnienia w zakresie stosowania prawa i orzecznictwa w sprawach prowadzonych przez urząd.
  • Opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty umów, porozumień, decyzji, postanowień i innych dokumentów opracowywanych w urzędzie.
  • Wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz organami administracji publicznej w charakterze pełnomocnika, a także pełni nadzór prawny nad egzekucją należności w celu reprezentowania stanowiska Ministra oraz Ministerstwa i ochrony prawnej interesów urzędu.
  • Opracowuje oraz opiniuje pod względem prawnym i legislacyjnym projekty aktów prawnych opracowywanych w urzędzie.
  • Sporządza i wnosi skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz odpowiedzi na skargi kasacyjne wnoszone przez strony w celu zabezpieczenia interesów Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe prawnicze i ukończona aplikacja radcowska lub aplikacja adwokacka lub aplikacja prokuratorska lub aplikacja sędziowska lub złożony egzamin radcowski
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku radcy prawnego w jednostkach sektora finansów publicznych lub współpraca z kancelarią radcowską lub adwokacką lub obsługa prawna podmiotów prywatnych
  • Wpis na listę radców prawnych
  • Znajomość procedur administracyjnych oraz sądowoadministracyjnych
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
  • Znajomość przepisów z zakresu zamówień publicznych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość przepisów związanych z udzielaniem dotacji
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa pracy
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa cywilnego
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • Dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka).
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w przedziale czasowym zamiast stałych godzin pracy, rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.30.
  • Możliwość częściowego wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna).
  • Po uzgodnieniu z przełożonym możliwość skrócenia czasu pracy połączona z obowiązkiem „odpracowania” czasu wolnego.
  • Bardzo dobra lokalizacja – centrum Warszawy.
  • Bufet pracowniczy.
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników (z ZFŚS).
  • Dofinansowanie karty sportowej lub dofinasowanie związane z aktywnością sportowo-rekreacyjną/kulturalno-oświatową.
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej.
  • Możliwość skorzystania z dodatkowego ubezpieczenia grupowego i medycznego.
Dodana
Wygasa (za 4 dni)

Polecani pracodawcy