Spis treści
Czy firmowy papier i wizytówki są rzeczywiście potrzebne firmom? A może to niepotrzebny koszt, z którym należałoby się wreszcie rozprawić? Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko dlatego, że dużo zależy od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Nie bez znaczenia jest też docelowa grupa klientów.
Choć z roku na rok coraz więcej firm stawia na stronę internetową i poszerza zakres swoich usług online, to drukarnie ukierunkowane na współpracę z firmami mają się całkiem dobrze. Wszystko dlatego, że przedsiębiorcy chętnie zamawiają nie tylko wizytówki i firmowy papier, lecz także ulotki, plakaty, kalendarze czy foldery reklamowe.
Wizytówki, papier firmowy - ważny element wizerunku
Nie w każdej firmie tradycyjne, papierowe wizytówki są wykorzystane w codziennej działalności. Choć z całą pewnościa w każdym przedsiębiorstwie się przydadzą np. w czasie nawiązywania relacji biznesowych podczas branżowych targów, czy konferencji. Z pewnością większe znaczenie wizytówki mają w firmach które działają głównie stacjonarnie. To właśnie takie przedsiębiorstwa najchętniej inwestują w wizytówki czy papier firmowy. W ich przypadku, gdy klient pojawi się w siedzibie, poprosi o numer telefonu, to znacznie lepiej wręczyć mu estetyczną i dobrze wykonaną wizytówkę niż zapisywać ciąg liczb na skrawku papieru.
Podobnie jest z papierem firmowym. Choć firmy wystawiają faktury elektroniczne, trudno byłoby powiedzieć klientowi zjawiającemu się w oddziale, że dokument potwierdzający zakup został wysłany na podany przez niego adres mailowy. Wydrukowanie zaś np. faktury na papierze firmowym nie tylko świadczy o tym, że firma dba o swój wizerunek, lecz także umożliwia klientowi znalezienie na niej wszystkich niezbędnych danych o przedsiębiorstwie, np. numeru telefonu.
Gdy myślisz o zamówieniu papieru firmowego, powinieneś zastanowić się, jakie informacje chcesz na nim zawrzeć. Wykorzystywany jest on nie tylko do korespondencji, ale również jako element identyfikacji wizualnej firmy. Wizualnie atrakcyjny i dobrze zaprojektowany papier firmowy pomaga w budowaniu zaufania wśród klientów i partnerów biznesowych, podkreślając profesjonalizm firmy.
Rodzaj firmowej wizytówki - przemyśl każdy szczegół
Wybór formatu wizytówki, materiału, na którym jest drukowana, a także jej ogólny design, mogą mówić wiele o Twojej firmie. Wysokiej jakości wizytówka świadczy o profesjonalizmie, dbałości o szczegóły i jakości oferowanych usług czy produktów. Dlatego warto zastanowić się nad jej projektem, a także wymiarem papieru firmowego, który będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej branży i docelowej grupy odbiorców.
Druk papieru firmowego – na co zwrócić uwagę?
Decydując się na zamówienie papieru firmowego w drukarni, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. Przede wszystkim na jakość używanego papieru, ale także na technikę druku. Czy drukarnia oferuje druk cyfrowy czy offsetowy? Który z nich będzie bardziej odpowiedni dla Twoich potrzeb? Pamiętaj, że papier firmowy to nie tylko nośnik informacji, ale także narzędzie budowania wizerunku Twojej firmy.
Wizytówka - dla każdego pracownika?
Banki, korporacje czy duże firmy ukierunkowane na sprzedaż usług zamawiają ogromne ilości zarówno wizytówek, jak i papieru firmowego. Dlaczego? Każdy handlowiec czy osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem powinna posiadać swoją wizytówkę. Dzięki temu może wręczyć ją wówczas, gdy osoba zainteresowana współpracą będzie chciała skontaktować się np. w celu omówienia szczegółów wykonania usługi.
W przypadku dużych firm wizytówki dla poszczególnych pracowników to po prostu konieczność. Większość specjalistów pracuje na własny rachunek, więc wręczając papierowy kartonik zainteresowanemu klientowi będą mieli pewność, że będzie się on kontaktował właśnie z nimi.
Nie tylko wizytówki i papier firmowy
Choć wizytówki i papier firmowy należą do podstawowych produktów zamawianych przez firmy, nie można zapomnieć, że drukarnie otrzymują zamówienia nie tylko na takie wyroby. Większość przedsiębiorstw stawia na kompleksowe rozwiązania w tym zakresie. Pracownicy firmy otrzymują zatem – poza wspomnianymi wizytówkami – również firmowe długopisy, kalendarze, notesy, podkładki na biurko czy teczki z logiem firmy. Spójny wizerunek przedsiębiorstwa i korzystanie właśnie z takich produktów pozwala pracownikom zaprezentować się klientom w profesjonalny sposób.
Czy w najbliższej przyszłości coś się zmieni w tym zakresie? Niekoniecznie. Bo choć coraz więcej firm chce zaznaczać swą obecność on-line, to większość z nich nie zapomina, że istnieje szeroka grupa klientów, którzy – zamiast kontaktować się mailowo – wybierają numer telefonu firmy lub odwiedzają jej siedzibę.
Sprawdź krótkie podsumowanie na temat identyfikacji wizualnej firmy
Element identyfikacji wizualnej | Zastosowanie | Korzyści dla firmy | Przykładowe produkty |
---|---|---|---|
Wizytówki | Przekazanie danych kontaktowych | Profesjonalne pierwszy wrażenie | Standardowe, dwustronne, z hologramem |
Papier firmowy | Oficjalne dokumenty, faktury | Wzmacnia wizerunek marki | Nagłówki listów, faktury |
Ulotki i plakaty | Promocja produktów/usług | Rozszerzenie zasięgu firmy | Ulotki promocyjne, plakaty informacyjne |
Teczki i kalendarze | Organizacja i planowanie | Podkreśla profesjonalizm | Teczki ofertowe, kalendarze biurkowe |
To może Cię również zainteresować
Formy prowadzenia działalności gospodarczej – wybierz odpowiednią dla siebie