Spis treści
W segmencie rynku oferującego usługi prowadzenie rachunkowości jest jednak coraz ciaśniej. Tylko na stronie internetowej: http://www.iksiegowosc24.pl/biura-rachunkowe zostało umieszczonych ponad tysiąc ofert przez biura działające na terenie kraju. Duża konkurencja na rynku sprawia, że zainteresowani powinni zastanowić się, czy będą w stanie skusić przedsiębiorców i klientów indywidualnych do skorzystania właśnie z ich usług. Co więcej, współcześnie można nawet skorzystać z oferty biura rachunkowego online, co dla wielu firm jest najwygodniejszym rozwiązaniem.
Warto przy tym wiedzieć, że w myśl art. 76a. Ustawy o rachunkowości biuro rachunkowe może założyć każdy, kto posiada pełną zdolność do czynności prawnych, ubezpieczenie OC i nie był karany za przestępstwa skarbowe, finansowe, przeciw mieniu itd.
Biuro rachunkowe, które się wyróżnia
Ponieważ zdecydowana większość przedsiębiorców korzysta z usług biur rachunkowych, a – jak podaje STARTER Fundacja Rozwoju Biznesu – tylko w 2011 r. wartość tego rynku była szacowana na ok. 400 mln złotych, to z całą pewnością można powiedzieć, że otwarcie biura rachunkowego może być intratnym biznesem. By jednak rzeczywiście tak było, niezbędne jest zaoferowanie szerokiej palety usług potencjalnym klientom.
Przedsiębiorcy myślący o otwarciu biura rachunkowego mogą wyróżnić się na rynku usług na wiele sposobów. Zupełną podstawą jest stworzenie lub zlecenie stworzenia strony internetowej firmy. O tym, jaka jest zależność między posiadaniem strony internetowej a wysokością dochodów, przeczytasz w tym artykule: "Strona internetowa a wysokość Twoich dochodów".
Zaoferuj to, co ma konkurencja i… coś jeszcze!
Podstawowym krokiem każdej osoby, która zastanawia się, czy i jak założyć biuro rachunkowe, powinno być szczegółowe zapoznanie się z ofertą konkurencyjnych firm. Czym zajmuje się biuro rachunkowe? Poza obsługą rachunkową przedsiębiorców, prowadzeniem dokumentacji i pomocą tym, którzy dopiero myślą o założeniu firmy, biura mogą proponować rozliczanie online, obsługę prawną czy pomoc przy przeprowadzaniu rekrutacji. Jeżeli konkurencja nie ma takich usług w ofercie, to warto pomyśleć o takie właśnie poszerzenie swojej.
Szeroka oferta to współcześnie podstawa. Dobrze, by przyszły właściciel biura rachunkowego zdawał sobie z tego sprawę, bo większość firm szuka takiego podmiotu, z którym będzie mogło nawiązać długofalową współpracę. Zagwarantowanie obsługi firmy na wszystkich etapach rozwoju sprawia, że przedsiębiorca nie będzie myślał o zmianie po kilku miesiącach czy latach współpracy.
Cena również jest ważna
Choć warto konkurować nie tylko ceną, to w początkowej fazie działalności jest ona niezwykle istotna. Większość biur, by zachęcić do współpracy, przygotowuje liczne promocje dla nowych klientów. Popularne jest m.in. oferowanie prowadzenia rachunkowości firmom za 1 zł przez pierwszy miesiąc. Rozwiązanie to jest korzystne, choć właściciel biura powinien pamiętać, by dokładnie sprawdzić, czy będzie go stać na jego wdrożenie.
By biuro rachunkowe działało na rynku i przynosiło zyski, ceny muszą być adekwatne do jakości oferowanych usług. Część przedsiębiorców nie szuka najtańszej, ale najlepszej oferty na rynku. Właściciel biura, który zdecyduje się również na obsługę klientów online, może pozwolić sobie na niższe ceny, bo faktycznie potencjalnych klientów będzie miał więcej niż wówczas, gdy ograniczy się do oferowania usług wyłącznie przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku.
To może Cię również zainteresować