Spis treści
Poszukujesz nietuzinkowych gażetów firmowych? W tym artykule znajdziesz 12 podpowiedzi, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i efektywnie promować swoją markę.
Gadżety firmowe to nie tylko reklama
Rolą gadżetów firmowych jest promocja. Dzięki nim zwiększa się rozpoznawalność i świadomość marki, a także powstają dobre, korzystne biznesowo skojarzenia. Dlatego wybór upominków opatrzonych logo firmy jest niezwykle ważny. Jeśli przedsiębiorstwo deklaruje się jako ekologiczne, w roli gadżetu zdecydowanie lepiej sprawdzi się eko torba niż plastikowy kubek.
Firmowe upominki to prezent wyrażający wdzięczność, budujący relację i budzący emocje. Dlatego jego wybór powinien być dobrze przemyślany i poparty wcześniejszą refleksją.
Jak wybierać gadżety?
Na rynku pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw trudniących się personalizowaniem gadżetów, które oferują coraz ciekawsze opcje. Nic dziwnego, zapotrzebowanie jest ogromne.
Źródło obrazka: www.magazynfakty.pl
Wybór powinien zostać podjęty w oparciu o profil przedsiębiorstwa i grupę docelową, do której będą kierowane gadżety firmowe. Być może nieco inne upominki zdecydujesz się wręczyć podczas pikniku firmowego, a inne podczas oficjalnej biznesowej kolacji. Mogą to być zarówno drobiazgi w postaci długopisów, smyczy, breloków czy notatników, jak również nieco większe przedmioty w postaci kubków, koszulek firmowych, parasolek czy czapeczek. Opcji jest mnóstwo, dlatego podpowiemy Ci, co wziąć pod uwagę, aby gadżety spełniły swoje zadania.
12 rad, które pomogą Ci wybrać i wyróżnić gadżety firmowe
Zebraliśmy kilka rad, które pozwolą Ci wybrać upominki idealne dla celu Twojej organizacji. Oto one:
- Jakość przede wszystkim: przedkładanie ilości nad jakość pokazuje, że Twoja firma dba o szczegóły i wartość. Dobrej jakości gadżet zostanie z użytkownikiem na dłużej i będzie częściej używany.
- Spójność z marką: upewnij się, że gadżety odzwierciedlają wartości i wizerunek Twojej marki. Mogą to być kolory, logo lub hasło, które jest spójne z Twoją marką.
- Unikatowość: wybierz coś nietypowego lub stwórz coś specjalnie dla Twojej firmy. Może to być kształt, wzór, czy też funkcja, która wyróżnia Twój gadżet od innych.
- Ekologia: gadżety wykonane z materiałów przyjaznych środowisku mogą przyciągnąć uwagę ekologicznie świadomych klientów.
- Użyteczność: wybierz coś, co ludzie będą chcieli i mogli używać na co dzień. Zadbaj o to, aby wybrany gadżet był przydatny w codziennym użyciu. Możesz zadać sobie pytanie, czy Ty sam byś z takiego korzystał?
- Personalizacja: możliwość umieszczenia na przedmiocie na przykład imienia Twojego klienta może być ciekawym wyróżnikiem.
- Opakowanie: nawet najlepszy gadżet może zostać zignorowany, jeśli jest źle zaprezentowany. Inwestowanie w atrakcyjne opakowanie może dopełnić jego luksusowego wizerunku (jeśli na takim Ci zależy).
- Integracja z technologią: jeśli to możliwe, zintegruj technologię z Twoim gadżetem. Może to być coś prostego, jak kod QR prowadzący do Twojej strony internetowej, lub coś bardziej zaawansowanego, jak wirtualna rzeczywistość.
- Współpraca z artystami lub projektantami: współpraca z lokalnym artystą lub projektantem w celu stworzenia unikatowego wzoru może dodać wartości i uczynić gadżet wyjątkowym.
- Historia i narracja: jeśli Twoje gadżety mają szczególną historię lub są częścią większej narracji Twojej marki, podziel się tym z klientami.
- Dostosowanie do wydarzeń specjalnych: masz możliwość stworzenia gadżetów na konkretny event lub święto? Świetnie! Koce rozdane podczas pikniku firmowego lub czapki z daszkiem podczas wydarzenia sportowego będą kojarzyć się z przyjemnymi wspomnieniami i z pewnością będą często używane.
- Zapytaj o opinie: to proste, ale wiele osób zapomina, jak cenne jest zbieranie informacji zwrotnej. Dlatego zapytaj swoich klientów, co chcieliby otrzymać jako prezent. Może to prowadzić do ciekawych pomysłów, które pozwolą Ci wybrać gadżety będące strzałem w 10.
Czy papier firmowy może być gadżetem?
Niekoniecznie, ale trzeba przyznać, że papier firmowy to jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej. W związku z tym, że papier firmowy najczęściej służy do wymiany informacji, nie należy przesadzać z ozdobnikami. Udekorowaną papeterię firmową można zastosować na przykład przekazania podziękowań czy zaproszeń.
Propozycje nietypowych gadżetów firmowych
Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, warto przejrzeć, co oferują poszczególne firmy i… co wręcza konkurencja. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie kilku gadżetów, które sprawdzą się doskonale i zapadną w pamięć:
- słuchawki z logo firmy z łącznością Bluetooth to nietypowy, ale przydatny i atrakcyjny gadżet,
- ładowarki solarne zachwycą ekologicznie świadomych klientów,
- rozkładane deski do gry to świetny gadżet dla miłośników szach, warcabów i innych planszowych rozgrywek,
- wirtualne wycieczki po firmie to świetna propozycja dla klientów zainteresowanych procesem produkcji. Kod QR prowadzący do wirtualnej wycieczki po zakładzie produkcyjnym może być świetnym gadżetem wielokrotnego użytku,
- eko torby, których klient może używać przez długi czas.
Mamy nadzieję, że masz już kilka pomysłów na firmowe upominki. Trzymamy kciuki, aby stały się ulubionymi gadżetami dla Twoich klientów!