Spis treści
Przedsiębiorstwo jest obecne w ponad 20 krajach Europy, Afryki oraz Azji. Firma regularnie zwiększa swoje zasięgi i jest obecnie jednym z największych pracodawców w Polsce. Ciężko znaleźć dom handlowy bądź galerię, w której nie byłoby salonu przynajmniej jednej z marek należących do LPP. Jak polska firma rodzinna stała się imperium odzieżowym i czy jest to dobre miejsce pracy?
Historia firmy LPP
Dziś LPP jest znane w całej Polsce oraz na wielu rynkach zagranicznych. Historia przedsiębiorstwa zaczęła się w 1991 roku, gdy Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec zdecydowali się na założenie spółki Mistral Sp. z o.o. Wspólnicy rozpoczęli handel hurtowy odzieżą, a po czterech latach wprowadzili ważną zmianę. W 1995 roku spółka zmieniła nazwę na LPP, co wzięło się od pierwszych liter nazwisk założycieli: Lubianiec, Piechocki i Partnerzy.
Rok 1997 przyniósł otwarcie biur spółki w Szanghaju, których zadaniem było pozyskiwanie dostawców oraz nadzór nad jakością produktów. Dziś filarem firmy jest marka Reserved. Została ona powołana do życia w 1998 roku, gdy zarejestrowano autorską markę i otwarto pierwsze salony sprzedaży detalicznej. Sukcesy na rynku doprowadziły do pierwszego notowania na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 2001 roku.
Kolejne lata przyniosły ekspansję marki Reserved na rynki zagraniczne. W 2004 roku na rynku debiutuje kolejna autorska marka Croop. LPP na fali sukcesów doprowadza do fuzji ze spółką Artman i staje się właścicielem marek Mohito i House. Tym samym LPP stało się największą spółką odzieżową w Polsce. Komplet marek uzupełniło w 2013 roku Sinsay.
Co ciekawe w 2018 roku założyciele LPP zdecydowali się na śmiały krok w celu zapewnienia spółce długofalowej ciągłości i uniknięcia rozdrobnienia kapitału w przyszłości. W efekcie utworzono fundacje i wniesiono do nich posiadane przez założycieli akcje.
Działalność firmy LPP
LPP rozpoczęło działalność jako hurtowy dystrybutor odzieży, a obecnie jest to gigant odzieżowy dysponujący własnymi markami. Przedsiębiorstwo skupia się na detalicznej sprzedaży odzieży. Firma zarządza swoimi markami, rozbudowuje i prowadzi sieci sprzedaży oraz zajmuje się utrzymaniem rozbudowanej logistyki.
Fundamentem działalności LPP jest pięć marek odzieżowych dostępnych nie tylko w Polsce, ale także w wielu krajach Europy, Azji czy Bliskiego Wschodu. Przyjrzyjmy się nieco bliżej markom należącym do LPP:
- Reserved - marka podążająca w swoich kolekcjach za najnowszymi trendami obowiązującymi w europejskich i azjatyckich metropoliach. Projektantom marki przyświeca cel zawierania wielokulturowości w produktach odzieżowych. Reserved swoją ofertą obejmuje kolekcje mody damskiej, męskiej oraz dziecięcej.
- Cropp - marka kierowana do młodszych klientów i stawiająca na modę streetwear. W ofercie sieci Cropp znajdziemy nie tylko odzież, ale także akcesoria i obuwie. W produktach marki można znaleźć liczne nawiązania popkulturowe.
- House - marka łącząca w sobie najnowsze trendy ze stylem streetwear. Oferta House ma zachęcać do zabawy modą i zawiera nawiązania do sztuki, popkultury oraz trendów w social mediach.
- Mohito - marka skierowana do kobiet szukających sposobów na wyrażenie siebie przez strój. Projektanci kolekcji Mohito czerpią inspiracje z ulic największych metropolii i wybiegów podczas fashion weeks.
- Sinsay - marka kierowana do nastolatek oraz młodych kobiet chcących się ubierać młodzieżowo. Oferta marki obejmuje także kolekcje dla najmłodszych oraz elementy wyposażenia wnętrz.
Przedsiębiorstwo LPP bardzo prężnie funkcjonuje i z każdym rokiem rośnie w większą siłę.
Raporty finansowe spółki pokazują solidną pozycję LPP na rynku.
- 24 447 - liczba zatrudnionych osób
- 13 341 - liczba zatrudnionych osób w Polsce
- 1 746 - liczba salonów w 25 krajach
- 9 899 mln zł - przychód netto Grupy ze sprzedaży
- 1 174 mln zł - przychody netto z działalności e-commerce
- 265 mln - ilość sprzedanych sztuk odzieży i akcesoriów
- 1 231 tys m2 - powierzchnia salonów Grupy LPP
Działalność LPP nie ogranicza się tylko do projektowania i handlu odzieżą. Przedsiębiorstwo chwali się, że jest społecznie odpowiedzialne, a dowodem tego są między innymi działania charytatywne. Głównym powodem do dumy firmy jest Fundacja LPP. Ta pomaga dzieciom i młodzieży znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej oraz osobom chorym. W samym 2019 roku Fundacja dokonała wsparcia o wartości ponad 2,8 mln złotych.
Struktura zatrudnienia w firmie LPP
Największą liczbę pracowników w LPP stanowią osoby zatrudnione w salonach markowych. To właśnie do nich należy bezpośredni kontakt z klientami oraz dbanie o wizerunek firmy. Salony poszczególnych marek LPP znajdują się w niemal wszystkich większych miastach Polski.
Praca w salonach sprzedażowych to nie jedyna możliwość pracy dla LPP. Centrala przedsiębiorstwa mieszcząca się w Gdańsku stwarza możliwości pracy m.in. dla projektantów i handlowców. To w tym miejscu powstają kolekcje marek Reserved, Cropp i Sinsay.
W Pruszczu Gdańskim funkcjonuje największe i najnowocześniejsze centrum dystrybucyjne odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Potężna placówka odpowiada za obsługę logistyczną wszystkich marek LPP. Logistyczne działania wspierają tak zwane Fulfillment Centers w Gdańsku i Strykowie. Odpowiadają one za obsługę zamówień ze sklepów internetowych. W Warszawie znajduje się biuro produktowe marki Reserved, które wspiera projektantów z Gdańska. W Krakowie zlokalizowano zaplecze projektowe marek House i Mohito oraz dział sprzedaży.
Praca w firmie LPP
Osoby zainteresowane pracą w spółce LPP mogą wybrać jedną z trzech dróg rozwoju kariery. Potencjalni pracownicy mogą budować karierę w centrali, w salonach sprzedaży oraz w programach dla studentów.
Praca w centrali pozwala między innymi przebrnąć ścieżki od stażu kupieckiego po product managera oraz od stażu projektowego do głównego projektanta. Pod pracę w centrali można również podciągnąć inne stanowiska związane z rozwojem marki oraz logistyką.
Zatrudnienie w salonie jednej z marek jako sprzedawca także daje możliwości rozwoju kariery. Drogą awansów można osiągnąć stanowisko dyrektora ds. sprzedaży bądź kierownika VM marki. Wygląda więc na to, że pracownicy LPP mają faktycznie szerokie możliwości.
Aktualne oferty pracy oraz opisy poszczególnych stanowisk można znaleźć na stronie internetowej: https://www.lppsa.com/kariera. Po wejściu na witrynę można wybrać interesującą ścieżkę rozwoju kariery i zapoznać się z ofertami. Aplikację można złożyć za pośrednictwem podanej strony www.
Opinie o firmie LPP
Większość pracowników spółki LPP to osoby zatrudnione w salonach sprzedaży. Nie ma się więc co dziwić, że większość opinii publikowanych w sieci to wpisy właśnie sprzedawców stojących na najniższym stopniu drabinki kariery.
Szukając informacji o potencjalnym pracodawcy bardzo często sięgamy po portale zbierające opinie pracowników na temat danych firm. Warto pamiętać, że wypowiedzi w sieci trzeba traktować z pewną dozą rezerwy. Mimo to z opinii można często wyciągnąć pewne fakty.
Jeżeli chodzi o LPP wygląda na to, że mamy do czynienia z klasycznymi problemami pracy w sieciówkach. Szalony grafik, stres, niskie wynagrodzenia i często wywyższająca się kadra kierownicza. Nie da się ukryć, że w przypadku sklepów wiele zależy od lokacji i zespołu jaki pracuje w danej placówce. Oczywiście zarobki to już inna kwestia, ale niestety sprzedawcy w naszym kraju są przez większość pracodawców traktowani jako pracownicy do szukania oszczędności. Ciężko powiedzieć jak wygląda praca w centrali LPP, choć da się znaleźć głosy, że jest to raczej firma do zdobywania doświadczenia niż do wiązania się na długie lata.
Źródło: www.absolvent.pl
Źródło: www.gowork.pl
Kontakt z firmą LPP
Kandydaci do pracy w LPP mogą się kontaktować z firmą za pośrednictwem ofert pracy publikowanych na oficjalnej stronie spółki: www.lppsa.com. Osoby zainteresowane kontaktem w innych sprawach mogą skorzystać z danych kontaktowych do centrali oraz najważniejszych oddziałów LPP.
CENTRALA GDAŃSK LPP S.A.
ul. Łąkowa 39/44
80-769 Gdańsk
tel. + 48 58 76 96 900
e-mail: lpp@lppsa.com
ODDZIAŁ KRAKÓW LPP S.A.
ul. Bagrowa 7
30-733 Kraków
tel. +48 12 39 25 000
CENTRUM DYSTRUBUCYJNE LPP S.A.
ul. Tczewska 2
83-000 Pruszcz Gdański
Tak duże przedsiębiorstwo odzieżowe nie może sobie pozwolić na lekceważenie social mediów. To one dziś stoją za budową wizerunku marek modowych oraz napędzają marketing. W przypadku LPP można odwiedzić zarówno profile spółki, jak i poszczególnych marek.
LPP S.A. w social mediach:
https://www.facebook.com/DiscoverLPP/
https://www.youtube.com/discoverlpp
https://www.linkedin.com/company/lpp-sa/
Reserved w social mediach:
- https://www.facebook.com/ReservedPL/
- https://www.instagram.com/reservedbrand/
- https://www.youtube.com/user/reservedTV
- www.reserved.com
Cropp w social mediach:
- https://www.facebook.com/Cropp/
- https://www.instagram.com/cropp_clothing/
- https://www.youtube.com/user/CroppTV
- www.cropp.com
House w social mediach:
- https://www.facebook.com/house.clothing
- https://www.instagram.com/house_brand/
- https://www.youtube.com/user/houseclip
- www.housebrand.com
Mohito w social mediach:
- https://www.facebook.com/Mohito.Fashion
- https://www.instagram.com/mohitofashion/
- www.mohito.com
Sinsay w social mediach:
- https://www.facebook.com/sinsayclothing
- https://www.instagram.com/sinsay/
- https://www.youtube.com/user/ilovesinsay
- www.sinsay.com
LPP S.A. przeszło długą drogę od hurtowni odzieży do największej spółki odzieżowej w Polsce. Przedsiębiorstwo prężnie się rozwijało przez lata budując swoją potęgę. Jeżeli chodzi o pracę to mamy do czynienia z jednym z większych pracodawców w kraju. Trzeba jednak mieć na uwadze, że praca w handlu jest specyficzna i nie dla każdego. Warto także pamiętać, że zatrudnienie w sieciówkach, w szczególności na niższych stanowiskach nie wiąże się ze zbyt atrakcyjnymi zarobkami. Mimo to LPP daje szansę budowy kariery bądź ewentualnie zdobycia cennego doświadczenia.
- LPP to polska firma odzieżowa, której historia sięga 1991 roku, kiedy to założono spółkę Mistral Sp. z o.o.
- Najważniejszą marką LPP jest Reserved, która pozwoliła na ekspansję firmy na rynkach zagranicznych i jej debiut na giełdzie w 2001 roku.
- LPP posiada także kolejne marki odzieżowe, takie jak Cropp, House, Mohito i Sinsay, które są dostępne na rynkach w Europie, Azji i Bliskim Wschodzie.
- Firma nie tylko projektuje i sprzedaje odzież, ale również angażuje się w akcje charytatywne poprzez swoją Fundację LPP, pomagając dzieciom, młodzieży i osobom chorym.