Sprzedawca Bytom - oferty pracy
Wcześniej pojęcie "sprzedawca" powodowało natychmiast tylko jedno skojarzenie: osobę na kasie w sklepie spożywczym lub przemysłowym. Aktualnie słowo sprzedawca ma nieco inne znaczenie i najczęściej stosuje się nieco inny termin: "menedżer" lub "menedżer obsługi klienta". W ciągu ostatniego dziesięciolecia zawód sprzedawcy przeszedł wiele zmian, a wymagania dotyczące rekrutacji personelu w tej specjalizacji znacznie wzrosły. Nie wszędzie jednak tak jest i w wielu miejscach poszukiwany jest sprzedawca, który ma możliwość zdobycia doświadczenia w zawodzie.
Praca dla sprzedawcy w Bytomiu?
Bytom należy do większych miast w regionie. Ofert pracy jest tutaj sporo, a ludzie jej poszukujący mogą także przebierać w ofertach, które dotyczą zatrudnienia w innych miejscach. Atrakcyjna praca pozwala na podjęcie zatrudnienia niekoniecznie w mieście zamieszkania. Z wynagrodzeniem również jest podobnie, o ile sklepy tej samej siedzi zazwyczaj posiadają takie same płace i warunki zatrudnienia, to można powiedzieć, że sprzedawca może zarabiać na umowę w pełnym i niepełnym wymiarze godzin, inkasując od 14 do 19 złotych brutto. Oferty pracy dobrze jest szukać w serwisach internetowych i społecznościowych oraz aplikować na ogłoszenia znajdujące się na grupach i forach dyskusyjnych dotyczących pracy.
Bytom sprzedawca - pracodawcy
Sprzedawca jest bardzo popularnym zawodem. W przypadku Bytomia można spotkać się z pracodawcami, którzy oferują pracę w wielu miejscach. Salony związane z technologią GSM często szukają sprzedawców do salonów Play, Orange czy T-Mobile. Taki sprzedawca zajmuje się obsługą klienta i prowadzi sprzedaż bezpośrednią, utrzymując pozytywne relacje z klientem. W takich sytuacjach realne zarobki zależą od otrzymanej prowizji ze sprzedaży. W przypadku sklepów prowadzących sprzedaż produktów profitami mogą być dla pracownika pakiety socjalne, premie świąteczne oraz zniżki w różnych programach lojalnościowych.
Jakie kwalifikacje powinien posiadać sprzedawca?
Aby uzyskać zawód asystenta sprzedaży lub sprzedawcy, musisz mieć dobrą znajomość urządzenia, cech jakościowych, producentów towarów oferowanych do sprzedaży. Pożądana jest również wstępna wiedza z zakresu psychologii komunikacji z nabywcą, pozwalająca wywołać motywację do zakupu po takiej konsultacji. W sklepach sieciowych realizowane są szkolenia konsultantów w tym zakresie. Praca w małym sklepie wymaga minimalnej wiedzy i umiejętności od pracownika w handlu. W dużym supermarkecie dział sprzedaży sieciowej sprzętu AGD i RTV jest znacznie większy i wiedza sprzedawcy musi być także szersza. Perspektywy rozwoju kariery w takich przedsiębiorstwach komercyjnych są jednak dość atrakcyjne. Aktywny, wyszkolony młody człowiek może, począwszy od asystenta sprzedaży, zostać menedżerem sprzedaży, kierownikiem działu, a nawet dyrektorem nowo otwierającego się sklepu sieci.