Spis treści
Obok najpopularniejszych, czyli firmowych, w punktach wyrabiania pieczątek można zamówić również pieczątki imienne czy takie, które pozwolą usprawnić obieg dokumentów w firmie (z napisami np. „do poprawy” czy „akceptuję”). Korporacje często sięgają po pieczątki, po przystawieniu których, uzyskuje się zabawne lub smutne buźki. Wszystko po to, aby pracownikom przyjemniej wykonywało się codzienne obowiązki.
Pieczątka firmowa to produkt, którego zasadniczo nie musisz posiadać. W żadnej z aktualnie obowiązujących ustaw nie znajdziesz przepisu nakładającego na ciebie – jako przedsiębiorcę – obowiązku posiadania pieczątki. Z drugiej strony może ci ona pomóc w wypełnianiu formularzy, bo wiele gotowych wzorów posiada miejsce właśnie na pieczątkę.
Jakie dane umieścić na pieczątce?
Skoro brak jest przepisów regulujących kwestię posiadania przez przedsiębiorców firmowych pieczątek, to brakuje również artykułów odnoszących się do tego, co powinno się na nich znaleźć. Będąc przedsiębiorcą, masz zatem wybór – możesz dowolnie wybrać informacje, które zostaną umieszczone na pieczątce. Co radzą specjaliści i osoby zajmuje się wyrobem takich produktów?
Osoby działające w branży stemplarskiej zauważają pewną regułę, jeżeli chodzi o informacje umieszczane na pieczątkach. Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą najczęściej umieszczają nazwę firmy, swoje imię i nazwisko, adres siedziby firmy, numer NIP i dane kontaktowe. Poza numerem telefonu, coraz więcej pieczątek zawiera adres strony internetowej przedsiębiorcy lub adres jego poczty elektronicznej.
Podobne informacje są umieszczane na pieczątkach zamawianych przez spółki. Z oczywistych względów pomija się jednak dane przedsiębiorcy, czyli imię i nazwisko. Część osób decyduje się umieścić na pieczątce numer KRS. Nie brakuje też takich, które dodatkowo proszą o zamieszczenie informacji o wysokości kapitału zakładowego. Podawanie takich danych wiąże się z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych.
Źródło tabeli: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pieczec-firmowa-jakie-dane-ujac
Czy numer REGON jest konieczny na pieczątce?
Jeszcze kilka lat temu przedsiębiorcy czy przedstawiciele spółek handlowych chętnie umieszczali na pieczątkach numer REGON. Dziś sytuacja jest już oczywista – po nowelizacji przepisów, ustawodawca nie wymaga, aby przedsiębiorcy posługiwali się tym numerem – wystarczy numer NIP. W praktyce zatem nie jest konieczne, abyś – jako osoba zainteresowana zamówieniem firmowej pieczątki – podawał numer REGON. Z pewnością też poinformuje cię o tym pracownik punktu, z którego usług postanowisz skorzystać.
(Nie)standardowa pieczątka
Firmy działające w branży stemplarskiej doskonale zdają sobie sprawę z zapotrzebowania. Z myślą o przedsiębiorcach pracują nad nowymi technologiami wytwarzania pieczątek, oferują też produkty zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne jak np. ta z poniższego filmu:
Nie brakuje takich pieczątek, które z powodzeniem można wykorzystać do stworzenia własnych gadżetów reklamowych. Mowa tu m.in. o pieczątkach, które można postawić na papierowych torbach zakupowych. W ich przypadku – poza umieszczeniem podstawowych danych – warto zastanowić się również nad uwzględnieniem logo. Dzięki temu odbitka będzie prezentowała się elegancko i – co najważniejsze – będzie przyciągała wzrok potencjalnych klientów.
Zanim zdecydujemy się na pieczątkę, warto zadać sobie pytanie, do jakich celów będziemy jej przede wszystkim używać. Oferta rynkowa jest tak bogata, że można dobrać dla siebie produkt idealny.
To może Cię również zainteresować
Formy prowadzenia działalności gospodarczej – wybierz odpowiednią dla siebie