Spis treści
Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że dziś mamy ogromne możliwości, jeżeli chodzi o promocję własnej działalności. Poza zainwestowaniem w tradycyjne nośniki reklamowe (np. banery, ulotki), możesz również zlecić firmie tym się zajmującej stworzenie strony internetowej. Dlaczego? Nawet działając lokalnie, wtedy gdy będziesz organizował rekrutację, potencjalni pracownicy będą szukać o tobie informacji właśnie w internecie.
Czym się właściwie zajmujesz?
Twoi klienci i kontrahenci doskonale wiedzą, czym się zajmujesz. Takiej wiedzy nie mają jednak osoby postronne, które dotychczas nie skorzystały z usług twojej firmy. Z tego też względu stworzenie strony internetowej jest jak najlepszym rozwiązaniem – możesz jedynie zyskać.
Rozważając treść na stronie internetowej, pamiętaj, że musi się na niej znaleźć zakładka „o nas” lub „o firmie”. Ważne jest też, aby klienci mogli zapoznać się z twoją ofertą i filozofią działania. Zadbaj także o aktualne dane kontaktowe i pamiętaj o ich aktualizacji, gdybyś w przyszłości zmienił np. numer telefonu. Wszystkie te informacje to podstawa.
Opinie dotychczasowych kontrahentów o twojej firmie – dlaczego warto o nich pamiętać?
Firmy, z którymi współpracujesz czy dotychczasowi klienci wiedzą, że jest rzetelny. Tej wiedzy nie mają jednak podmioty i osoby, które rozważają rozpoczęcie współpracy z twoją firmą. Jak zatem zbudować swoją wiarygodność? Dobrym pomysłem jest stworzenie na stronie www zakładki, w której znajdą się informacje o podmiotach, z którymi dotychczas współpracowałeś. To zwiększy twoją wiarygodność.
Innym pomysłem może być opublikowanie referencji od firm, z którymi współpracowałeś. Sam przyznasz, że zatrudniając pracownika, wziąłbyś pod uwagę fakt, że posiada on opinie wystawione przez poprzednich pracodawców, prawda? W przypadku prowadzenia działalność gospodarczej ma miejsce ten sam mechanizm – firma chce mieć pewność, że współpracuje z podmiotem godnym zaufania, który nie zawiedzie.
Daj się poznać również pracownikom
W mediach społecznościowych firmy są obecne od długiego czasu – nie jest to przypadek. Dlaczego? W ten sposób mogą one nie tylko budować długotrwałe relacje z potencjalnymi klientami i informować o nowościach w ofercie.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto, aby twoja firma była obecna w mediach społecznościowych. Jeżeli będziesz się aktywnie udzielał i zbierał opinie zarówno od kontrahentów, jak i pracowników, to możesz oczekiwać, że zaprocentuje to wówczas, gdy będziesz przeprowadzać proces rekrutacyjny. W takiej sytuacji kandydaci bardzo często poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy w różnych źródłach – chcą mieć pewność, że firma, w której starają się o zatrudnienie, cieszy się uznaniem w branży.
Zbieranie informacji o potencjalnym pracodawcy
Kiedy kandydaci rozpoczynają poszukiwanie pracodawców, nie skupiają się wyłącznie na samych ofertach pracy, ale również na tym, co inni mówią o danej firmie. Portale z opiniami, media społecznościowe firmy oraz fora dyskusyjne to miejsca, gdzie pracodawcy mogą zdobyć cenne informacje na temat swojego wizerunku wśród byłych i potencjalnych pracowników. Dlatego warto być aktywnym i odpowiadać na komentarze oraz pytania do pracodawcy, aby pokazać, że firma jest otwarta na dialog i dba o swoją reputację.
Jesteś ekspertem – wypowiedz się
Z powodzeniem prowadzisz firmę na rynku od wielu lat? Może zatem warto zaprezentować się w roli eksperta? Dziś jest to o tyle proste, że wystarczy, że stworzysz zakładkę blog na swojej stronie i tam będziesz regularnie zamieszczać wartościowe treści.
To jednak niejedyna metoda, aby kreować wizerunek eksperta w sieci. Możesz zdecydować się także na formę wideo. Własny kanał na YouTube, czy TikTok to dziś w wielu branżach podstawa działań w internecie. Tworząc krótkie filmiki, w których będziesz dzielić się swoją wiedzą, szybko zdobędziesz grono odbiorców, wśród których z pewnością znajdą się zarówno potencjalni kandydaci do pracy jak i przyszli kontrahenci.
Jeżeli wyjdziesz do potencjalnych klientów, kontrahentów i pracowników prezentując się im jako specjalista, to musisz wiedzieć, że jedynie zyskasz w ich oczach – zostaniesz uznany za eksperta.
Informacje o potencjalnym pracodawcy na targach pracy
Targi pracy to doskonałe miejsce, gdzie pracodawcy mają szansę na bezpośrednią interakcję z potencjalnymi kandydatami. Jest to również okazja, by przedstawić firmę z jak najlepszej strony, odpowiedzieć na pytania kandydatów i nawiązać kontakty zawodowe. Dla wielu kandydatów, targi pracy są pierwszym miejscem, gdzie mogą zdobyć konkretne informacje o potencjalnym pracodawcy. Dlatego też warto przygotować się do takiego wydarzenia, prezentując klarowny i atrakcyjny wizerunek pracodawcy.
Oferty pracy i profil pracodawcy
Jeśli szukasz pracowników do swojej firmy, to z pewnością publikujesz swoje oferty na portalach pracy. Czy wiesz, że to również świetne miejsce, aby kreować swój wizerunek? W każdej ofercie pracy znajdzie się miejsce na kilka zdań o firmie, jej misji, celach czy strukturze. Oprócz tego wiele portali, szczególnie tych większych o ogólnopolskim zasięgu jak np. Aplikuj.pl oferuje możliwość stworzenia profilu pracodawcy. Warto skorzystać z tej możliwości. Wówczas kandydaci trafiający na konkretną ofertę pracy, będą mogli od razu zaczerpnąć wiedzy na temat swojego potencjalnego pracodawcy.
Wiesz już, jak zadbać o swój wizerunek w sieci. Zacznij działać już dziś i pokaż się internautom z jak najlepszej strony. Powodzenia!
To może Cię również zainteresować