Zawód content managera
Zawód content managera / menedżera treści pojawił się niemal równocześnie z pierwszą stroną i stał się jednym z najpopularniejszych w branży internetowej. Prawie każda strona wymaga specjalisty w zakresie wsparcia i rozwoju. Zadania i stanowiska takich specjalistów można nazwać: menedżer treści, administrator strony lub webmaster. Menedżer treści publikuje artykuły lub wiadomości na stronie, publikuje zdjęcia, koryguje błędy, bierze udział w promocji SEO, a czasami pisze artykuły, recenzje i wywiady. Pełny zestaw zadań zależy od życzeń konkretnego pracodawcy.
Jak zostać content managerem?
Menedżer treści to specjalista odpowiedzialny za tworzenie, edytowanie i reklamowanie treści na określonej stronie internetowej. Eksperci ci mogą także samodzielnie edytować witrynę, wprowadzając niezbędne zmiany i wypełniając ją informacjami tekstowymi i piękną grafiką (zdjęcia, animacje, wideo). Perspektywa zawodu polega na tym, że w procesie pracy content manager może zdobyć szerokie doświadczenie w dziedzinie technologii internetowych i wybrać coś bardziej interesującego i poważnego dla swojej kariery. Menedżerowie treści są potrzebni w bardzo wielu projektach internetowych i firmach: witrynach informacyjnych, mediach, sklepach internetowych, studiach SEO, agencjach reklamowych, a zwłaszcza dużych odwiedzanych witrynach i agencjach internetowych.
Obowiązki content managera obejmują:
- wprowadzanie i edycja informacji na stronie:
- pracę z grafiką;
- umieszczanie treści wideo;
- pisanie artykułów, unikanie prostych błędów na stronie i opis złożonych problemów;
- monitorowanie poprawności działania strony;
- komunikacja z odwiedzającymi stronę.
Niemal zawsze to, co robi content manager, zależy od specyfiki pracodawcy, zatem obowiązki mogą obejmować:
- współpracę z freelancerami lub specjalistami;
- drukowanie (ulotki, broszury, wizytówki itp.);
- zarządzanie i rozwój profili w serwisach społecznościowych;
- prowadzenie newslettera;
- umieszczanie i zarządzanie reklamami online.
Warto zauważyć, że zawód menedżera treści nie polega wyłącznie na monotonnym dodawaniu nowych informacji do strony internetowej. Specjaliści w tym zawodzie również wykonują obowiązki marketingowe w celu zwiększenia zapotrzebowania na docelowych użytkowników witryny. Idealnie realizują swoją strategię marketingową dla konkretnego produktu lub usługi za pomocą strony internetowej. Ponadto praca menedżera treści obejmuje wzmocnienie partnerstwa z innymi stronami o podobnych tematach, zapewniając wzrost liczby odwiedzających witrynę przy użyciu najnowszych i tradycyjnych narzędzi marketingu internetowego. Menedżer treści koordynuje również pracę copywriterów, projektantów stron internetowych, redaktorów, specjalistów SEO zaangażowanych w tworzenie treści.
Content manager - wymagania
Content menagerowie zajmują dziś znaczącą niszę na nowoczesnym rynku pracy w dziedzinie IT. Podnoszą swoje umiejętności w kilku obszarach: w pracy z witrynami, a także w pracy z odbiorcami. Z reguły menedżerowie treści często uczestniczą w różnego rodzaju imprezach poświęconych badaniom marketingowym lub nowym metodom promocji strony internetowej. Żeby zostać menedżerem treści, pożądane jest wykształcenie filologiczne. Dotyczy to tekstów ogólnych Jednak aby stać się dobrym profesjonalistą i tworzyć wysokiej jakości tematy o węższym znaczeniu, na przykład w medycynie lub technologii, nie można obejść się bez wyspecjalizowanego wykształcenia i specyficznej wiedzy.
Wymagania content managera:
- Pewne umiejętności obsługi komputera;
- Podstawowa znajomość HTML, CSS;
- Wysoka umiejętność pisania (umiejętność pisania bez błędów);
- Umiejętność wykonywania monotonnej pracy;
- Dokładność i uważność;
- Możliwość pracy z dużą ilością informacji.
Pożądane wymagania dotyczące content managera mogą obejmować:
- Znajomość Photoshopa, Corel Draw i innych pakietów graficznych;
- Zrozumienie zasad witryn optymalizujących wyszukiwarki (SEO);
- Znajomość systemów statystyk Google Analytics, Yandex-Metrics;
- Znajomość języka angielskiego;
- Doświadczenie w prowadzeniu reklam kontekstowych.
Po zdobyciu niezbędnego doświadczenia menedżer treści może stać się redaktorem naczelnym strony, kierownikiem projektu internetowego, specjalistą ds. marketingu online i SEO. Nie ma ogólnie przyjętej metodologii szkolenia menedżerów treści, ale atrakcyjność tego zawodu tkwi w uniwersalności edukacji podstawowej.
Ile zarabia content manager?
Zawód cieśli wiąże się w Polsce z wynagrodzeniem średnim rzędu 3700 złotych brutto, co stanowi medianę zarobków, czyli średnie całkowite wynagrodzenie miesięczne brutto. W ten sposób można stwierdzić, że połowa badanych cieśli zarabia od 2790 do 4540 złotych brutto. 1/4 ankietowanych wskazała wyższe zarobki. Wiele firm posiada także konkretny i sprecyzowany system motywacyjny, a także dodatki do pensji, do których można zaliczyć karty zniżkowe do klubów fitness, czy też finansowanie opieki medycznej, premie świąteczne, bony towarowe, a także komputer przenośny, telefon komórkowy do celów prywatnych i inne. Kariera w zawodzie pozwala na zwiększanie płac, a najlepsi w tej dziedzinie mogą zajmować się pracą na wyższych stanowiskach w branży CM.