Praca Organizator usług lub wydarzeń

Praca alert - powiadomienia

Organizator usług lub wydarzeń

Oferty pracy Zawęź wyniki Znaleźliśmy 20 ofert pracy

Praca zawód organizator usług lub wydarzeń

Zawód organizatora imprez

Organizator imprez to specjalista, który organizuje imprezy biznesowe i rozrywkowe dla firm i osób prywatnych. Jednym z jego głównych zadań jest opracowanie koncepcji przyszłego działania, które wymaga kreatywności, umiejętności zrozumienia odbiorców, ucieleśniania życzeń klienta i osiągnięcia celu imprezy. Nie jest łatwo wziąć to wszystko pod uwagę w tym samym czasie! Prawdziwy specjalista powinien pamiętać, że pomimo tego, że ten zawód wymaga kreatywnego podejścia, w organizowaniu wydarzeń potrzebna jest chłodna głowa, która może obliczyć działania o kilka ruchów w przód. Zadaniem organizatora imprez jest sprawienie, aby wydarzenie odbywało się mimo wszystko. Innymi słowy, jest to osoba, która nie tylko wymyśla zdarzenia, ale także je kontroluje. Każde wydarzenie, nawet najmniejsze, jest owocem pracy kilku osób, a zadaniem organizatora jest znalezienie tych osób i zorganizowanie ich pracy.

Hotele, centra biznesowe, restauracje, agencje koncertowe, biura podróży, linie lotnicze, artyści, drukarnie, projektanci - to dopiero początek listy, z którą organizator imprez musi pracować. Znalezienie właściwej osoby nie jest łatwe, więc profesjonalni organizatorzy imprez zazwyczaj mają własną bazę kontaktów, która jest na wagę złota. Ponadto muszą oni znaleźć wspólny język dla każdego partnera - umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole są po prostu niezbędne. Muszą być w stanie rozmawiać z wszystkimi - z kapryśną gwiazdą popu, z surowym dyrektorem finansowym i niesolidnym deweloperem.

Jak zostać organizatorem imprez?

Pomimo znaczenia tego zawodu, nie jest to profesja nauczana w szkołach. W branży eventowej działają ludzie z bardzo różnych środowisk, ale częściej humaniści: psychologowie, dziennikarze, filolodzy. Zawód ten pokrywa się z marketingiem, PR i sprzedażą, więc warto wybrać ekonomiczne uniwersytety i wydziały ze specjalizacją w marketingu. Takie wydziały są dziś na wielu uniwersytetach. Młody specjalista ma dwie ścieżki - korporacyjną i agencyjną. Pierwszy sposób polega na pracy w dużej firmie, której działalność nie polega na organizacji wydarzeń. Z reguły firmy konsultingowe potrzebują wewnętrznego event-managera, który często organizuje różne wydarzenia dla swoich klientów w celu rozwijania swojej działalności. Praca organizatora ma na celu promocję firmy i utrzymanie jej wizerunku w społeczności.

Jego obowiązki mogą jednak obejmować organizację urodzin firmy lub coroczną ceremonię wręczenia nagród, która obejmuje nie tylko program biznesowy, ale także program rozrywkowy. Organizator imprez jest potrzebny nie tylko w obszarze B2B (Business-to-Business), ale także w dziedzinie B2C (Business-to-Consumer). Przykładem mogą być duże firmy produkujące i sprzedające towary konsumpcyjne oraz banki. W tym przypadku pracownik może być częścią działu i współpracować z wewnętrznymi specjalistami ds. PR i personelem. Głównymi odbiorcami w tym przypadku będą pracownicy firmy. Organizatora imprez można również znaleźć w dziale marketingu i public relations w dużej firmie, gdzie nacisk zostanie położony na konsumentów.

Najciekawszą pracą, a przede wszystkim możliwościami specjalisty w organizacji imprez są agencje eventowe, czyli firmy, których działalność polega na organizacji wydarzeń dla klientów. Zakres nie jest ograniczony - od dziecięcych przyjęć urodzinowych po duże fora biznesowe, od ślubu w egzotycznej lokalizacji po organizację koncertu. Często duże firmy szkoleniowe otwierają filie lub oddziały zajmujące się organizacją wydarzeń, najczęściej konferencjami korporacyjnymi. Agencje eventowe to najlepszy sposób na zapoznanie się z podstawami organizowania imprez i zdobywania doświadczenia. Menedżerowie tych firm chętnie przyjmą jako asystenta młodą, aktywną i odpowiedzialną osobę, której można zaufać przy niektórych pracach.

Ile zarabia organizator imprez?

Organizator imprez w Polsce zarabia średnio 4236 złote netto w skali miesiąca - to całkowite wynagrodzenie - mediana. Oznacza to, że połowa badanych pracowników pracujących jako organizatorzy imprez zarabia między 3270 a 5971 złote netto. 25% pracowników zarabia więcej. Pracę można wykonywać zdalnie.

Organizator imprez - wymagania

Oprócz możliwości współpracy z ludźmi menedżer wydarzeń powinien być przyjacielem liczb i umieć kompetentnie przygotować budżet. Pod koniec imprezy może być wymagany raport z pełną dokumentacją - praca papierkowa jest niezbędna u organizatora imprez. Często opłaty za możliwość dostania się na wydarzenie generują znaczne dochody. Zadaniem organizatora jest więc przyciągnięcie gości, a to jest sprzedaż i marketing. Duże imprezy zazwyczaj mają duże budżety i odbywają się z udziałem sponsorów. Tworzenie i sprzedaż pakietów sponsorskich jest również obowiązkiem organizatora imprez. Ponadto, wiele wydarzeń wymaga nagłośnienia, więc organizator może również służyć jako specjalista ds. public relations i angażować się w przyciąganie sponsorów medialnych, zapraszać dziennikarzy i monitorować wydawanie publikacji i reklam na ten temat. Kto jest odpowiedni do pracy na takim stanowisku? Jeżeli masz reputację doskonałego organizatora wśród znajomych, wiesz, jak zebrać wszystkich, a twoje urodziny nie sprowadzają się do banalnej uczty i są długo pamiętane przez wszystkich, to jest już coś. Nie oznacza to jednak, że organizowanie imprez jest tylko dla niepoprawnych pracoholików, którzy nie mają życia poza pracą.

To wcale nie jest tak! Jest to zawód dla aktywnych, pasjonujących się pracą, lubiących rozwiązywać niestandardowe zadania osób. Nawiasem mówiąc, ta branża zapewnia doskonałe możliwości nawiązywania kontaktów z ludźmi z różnych sfer, więc nie będziesz się nudzić i nie zostaniesz sam. Organizator imprez musi być przygotowany na to, że w każdej chwili coś może pójść nie tak i będzie musiał działać od razu. Nawet dyrektorzy dużych agencji eventowych mogą znaleźć się w takiej sytuacji, że będą musieli zadziałać osobiście. Ambicja jest ambicją, ale zawsze należy pamiętać, że sukces imprezy jest ważniejszy niż własne stanowisko. Wymagana jest odporność na stres, umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i działania w nietypowych sytuacjach. Kluczowy mówca spóźnił się na samolot, prezenter zachorował, elektryczność została odcięta w budynku - sytuacje siły wyższej są niezliczone, a odpowiedzialność za wszystko często spada na ramiona organizatora imprez.