Zawód serwisanta
Serwisant to szczególny rodzaj pracownika, który jest specjalnie przeszkolony do administrowania wszystkimi aspektami polityki gwarancyjnej firmy. Są to specjaliści, których można znaleźć w prawie każdej branży usługowej, ale przede wszystkim w sektorze motoryzacyjnym i RTV/AGD. Podstawową rolą serwisanta jest administrowanie roszczeniami gwarancyjnymi, które są otrzymywane w związku z produktem, który firma produkuje. Może to być wszystko, co zapewnia firma, od samochodu osobowego po odtwarzacz MP3. Na przykład samochód może zostać sprzedany z trzyletnią gwarancją. W związku z tym może się zdarzyć, że niektóre części samochodu, jeśli okaże się, że są wadliwe lub uszkodzone, są objęte warunkami gwarancji, to zostaną naprawione bezpłatnie. Serwisant gwarancyjny to osoba, która zajmuje się roszczeniem, ocenia, czy jest ono zgodne z zasadami gwarancji, i podejmuje decyzję jak zrealizować zgłoszenie. Specjalistyczna praca gwarancyjna ma charakter głównie biurowy, a roszczenia przychodzą do biura za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listownie. Czasami może się zdarzyć, że wymagany będzie dojazd do klienta. Godziny pracy są zwykle podobne jak w innych zawodach. Ponadto, jeśli serwisant pracuje w sektorze motoryzacyjnym, praca w godzinach wieczornych i weekendowych może być wymagana, szczególnie jeśli odbywa się w salonie dealerskim.
Wiele pracy będzie realizowane na komputerze, pisanie listów i komunikowanie się z ludźmi na temat ich roszczeń. Ten rodzaj pracy może być wykonywany przez mężczyzn lub kobiet. Praca jest otwarta dla wszystkich osób posiadających umiejętności administracyjne i obsługi klienta, które są zdolne do dalszego szkolenia, chociaż w branży motoryzacyjnej i innych może być pożądane, aby serwisanci gwarancyjni posiadali określoną liczbę szkoleń technicznych lub wiedzę na temat produktów firmy.
Jak zostać serwisantem
Codzienna praca na stanowisku serwisanta gwarancyjnego jest, jak wspomniano powyżej głównie pracą biurową, i jako taka praca wpisuje się w dość stałą rutynę. Zadania i obowiązki, które posiada serwisant gwarancyjny, obejmują:
- Bycie punktem kontaktowym dla osób, które wysłały roszczenia;
- Ocenianie, a następnie organizowanie i wypełnianie dokumentów związanych z roszczeniami;
- Zapewnienie prawidłowego przechowywania dokumentacji i zapisów na wypadek, gdyby była potrzebna realizacji w późniejszym terminie;
- Współpraca z zespołami księgowymi w celu zapewnienia zapłaty za każdą zleconą pracę;
- Kontaktowanie się z inżynierami lub zespołami technicznymi w celu planowania pracy wykonywanej w ramach roszczenia;
- Organizowanie dostaw części lub elementów zamiennych, jeśli roszczenie tego wymaga;
- Planowanie terminów serwisowania lub naprawy;
- Aktualizowanie zasad firmy w celu zapewnienia, że roszczenia są oceniane zgodnie z prawidłowymi liniami.
Serwisant praca
Praca serwisanta odbywa się w biurze, a więc zdecydowana większość czasu będzie przy komputerze i będzie dotyczyć komunikacji ze zgłaszającymi roszczenia i innymi działami przez telefon. W związku z tym nie ma znaczących fizycznych wymagań i nie ma prawdziwych niebezpieczeństw. Godziny pracy zwykle mieszczą się jak w innych rodzajach pracy biurowej, choć istnieją wyjątki od tego. Na przykład pracownicy w salonie samochodowym czasami muszą spędzać wieczory i weekendy w biurze, ze względu na liczbę osób, które przychodzą poza normalnymi godzinami pracy. Zasadniczo każdy, kto chce zostać serwisantem, musi być elastyczny, ponieważ godziny mogą czasami być nieregularne.
Serwisant - wymagania
Jeśli chodzi o pracę serwisanta, nie ma żadnych twardych i szybkich kwalifikacji, aby zdobyć taką pozycję. Jednak standardowy poziom wykształcenia średniego będzie korzystny, a ci z doświadczeniem w dziedzinie inżynierii znajdą przewagę w niektórych punktach serwisowych. Ponadto, zaawansowane umiejętności obsługi komputera i / lub obsługi klienta stanowią wyraźną korzyść, ponieważ są ważnymi elementami prac gwarancyjnych. Szkolenie dotyczące wewnętrznych systemów i procesów jest prawie zawsze udzielane, więc kandydat musi wykazać chęć i umiejętność uczenia się.
Niektóre z umiejętności wymaganych do osiągnięcia sukcesu przez pracownika działu serwisowego to:
- Doskonałe umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, pisemne i ustne;
- Dyplomacja i takt;
- Cierpliwość i dyscyplina do pracy, aby ustawić zasady i parametry;
- Zdolności organizacyjne;
- Umiejętności informatyczne;
- Dobry poziom liczenia;
- Określona wiedza branżowa.
Oczywiście, specyficzne doświadczenie branżowe pomoże komuś, kto chce zdobyć pracę w specjalistycznym serwisie, ale są też inne umiejętności, które dostarczają umiejętności, które są istotne dla serwisanta. Pomocna będzie doświadczenie w obsłudze klienta, podobnie jak rola sprzedażowa i administracyjna. Jednak entuzjazm dla pracy i dobry poziom wykształcenia będą często wystarczające.
Ile zarabia serwisant?
Podobnie jak w przypadku wielu stanowisk, wynagrodzenie dla serwisanta ds. gwarancji zależy od wielu czynników, a mianowicie od lokalizacji i doświadczenia. Oczywiście, jeśli w pracy są podróże, istnieją ulgi w tym zakresie. Oferowane są również wewnętrzne programy emerytalne i indywidualne świadczenia, w zależności od indywidualnej polityki firmy.