Zawód telemarketera
Telemarketing call center to miejsce, w którym umieszcza się telemarketera, który promuje sprzedaż i bierze udział w działaniach marketingowych poprzez rozmowy telefoniczne. Wraz ze wzrostem konkurencji praca telemarketera stała się trudniejsza i bardziej wymagająca. Profil różni się w zależności od branży, ale konkurencja pozostaje taka sama. Telemarketer pozyskuje zamówienia na towary lub usługi poprzez identyfikację potencjalnych klientów, dzwoniąc do klientów i przekonując ich do zakupu usług. Telemarketer:
- Identyfikuje potencjalnych klientów.
- Dzwoni do potencjalnych klientów, obsługując urządzenia telefoniczne, automatyczne systemy wybierania numerów i inne technologie telekomunikacyjne.
- Wpływa na kupowanie usług i towarów poprzez przygotowaną rozmowę handlową w celu podania informacji o usługach i produktach oraz wycenach cenowych.
- Realizuje zamówienia, rejestrując nazwiska, adresy i zakupy, odsyłając zlecenia do wypełnienia.
- Utrzymuje funkcjonowanie sprzętu zgodnie z instrukcjami producenta i ustalonymi procedurami.
- Zabezpiecza informacje, wykonując kopie zapasowe bazy danych.
- Utrzymuje bezpieczne i czyste środowisko pracy, przestrzegając procedur, zasad i przepisów.
- Utrzymuje operacje zgodnie z zasadami i procedurami.
- Przyczynia się do celu zespołu, osiągając powiązane wyniki w razie potrzeby.
Ile zarabia telemarketer?
Zarobki telemarketerów w Polsce są na poziomie 2480 złotych brutto na miesiąc. 1/4 pracowników, którzy wzięli udział w badaniu, zarabia mniej niż 2230 PLN, a 1/4 zarabia z kolei więcej niż 3330 PLN. W zależności od firmy wysokość zarobków wiąże się z ilością sprzedaży. Dość powszechny jest system prowizyjny.
Jak zostać telemarketerem?
Praca w telemarketingu zazwyczaj obejmuje pracowników wykonawczych działających w telemarketingowych centrach telefonicznych i zajmuje się sprzedażą całkowicie przez telefoniczną rozmowę. Ta praca polega na promowaniu szerokiej gamy produktów lub usług poprzez sprzedaż bezpośrednią. Żeby zostać telemarketerem potrzeba zgłosić swoją kandydaturę w procesie rekrutacji. Proces ten jeszcze się wydłuża, gdy większość wnioskodawców nie kwalifikuje się do pracy, z niepowiązanym doświadczeniem i całkowitym brakiem umiejętności. Każda praca wymaga pewnych minimalnych umiejętności do wykonania. Piekarz nie może piec bez wiedzy o przepisach i wielkościach; spawacz nie może spawać bez doświadczenia z metalami i sprzętem spawalniczym. W tym samym duchu telemarketer nie może skutecznie dotrzeć do klientów bez podstawowych umiejętności w zakresie sprzedaży i zaangażowania klientów, uzupełniony o możliwość spełnienia wymagań dotyczących harmonogramu, możliwości technicznych i innych. Ponieważ wnioskodawcy nabyli wiele z tych funkcji na poprzednich stanowiskach zawsze dobrze jest opisać swój opis stanowiska telemarketera z listą kwalifikacji zawodowych i umiejętności obejmujących takie wymagania jak wieloletnie doświadczenie i możliwości wprowadzania danych.
Sekcja kwalifikacji twojego opisu stanowiska telemarketera ma zasadnicze znaczenie dla dalszego zawężenia puli wnioskodawców, pozwalając na skuteczniejsze eliminowanie niewykwalifikowanych. Miejsca pracy w telemarketingu obejmują promowanie szerokiej gamy produktów i usług poprzez sprzedaż bezpośrednią lub poprzez zbieranie informacji. Zadania mogą się różnić w zależności od branży, ale te podstawowe obowiązki, czynności i kompetencje odnoszą się do większości zadań telemarketingowych. Kandydat:
- Powinien być bardzo dobry w zakresie umiejętności komunikacyjnych, ponieważ praca koncentruje się głównie na rozwoju biznesu w rozmowach telefonicznych.
- Powinien być dobrze przygotowany do perswazji i negocjacji.
- Powinien być bardzo trwały i zorientowany na wyniki.
- Powinien mieć udokumentowane doświadczenie w realizacji celu sprzedaży.
- Kandydat powinien również dobrze znać narzędzie CRM, które może być dodatkową zaletą w stosunku do innych wnioskodawców.
- Powinien mieć chęć do nauki i badania trendów rynkowych.
- Powinien być dość cierpliwy i dostosowywać się do stresujących warunków.
Telemarketer - wymagania
Wymagania dotyczące wykształcenia będą się różnić w zależności od firmy i sprzedawanego produktu. Niektóre firmy mogą wymagać tytułu licencjata i obszernego szkolenia dotyczącego strategii sprzedaży, podczas gdy inne mogą zastąpić odpowiednie doświadczenie zawodowe w zakresie edukacji. Postęp w dziedzinie telemarketingu zależy głównie od tego, jak udane są twoje działania. Telemarketerzy, którzy spełniają i przekraczają cele sprzedaży, mogą kwalifikować się do awansów na stanowiska szkoleniowe i kierownicze.
Edukacja i doświadczenie
- Znajomość zasad i strategii sprzedaży i marketingu;
- Odpowiednie doświadczenie zawodowe w zakresie sprzedaży, marketingu, promocji lub telemarketingu;
- Znajomość produktu;
- Biegła znajomość odpowiednich aplikacji komputerowych.
Kluczowe kompetencje
- Zdolności do porozumiewania się;
- Gromadzenie i zarządzanie informacjami;
- Perswazyjność;
- Zdolność adaptacji;
- Inicjatywa;
- Wytrwałość;
- Umiejętności negocjacyjne;
- Tolerancja naprężeń;
- Wysoki poziom energii;
- Automotywacja.
Ponieważ wiele firm woli bardziej osobistą strategię sprzedaży, telemarketing wypadł z łaski. Wzrost liczby miejsc pracy utrzyma się na stałym poziomie dla mniejszych i niezależnych przedsiębiorstw, ponieważ w przeciwieństwie do większych producentów nie będą one dokonywać outsourcingu stanowisk sprzedaży.